26 augustus

Door Ferry Carlier - 27-08-2011 17:07

Van Jasper naar Wells Gray

Een rustige dag. We nemen afscheid van de Amerikanen nast ons. Ondanks dat we elkaar nauwelijks kennen, voelt het toch een beetje aan als een echt afscheid. Leuk om op die manier snel een aardig contact te hebben met mensen.

Om half elf rijden we weg van de campground. Tanken en dan richting Valemount. We lunchen in Best Western, waar Aimee en Eric een paar jaar geleden hebben overnacht. Prima lunch en zeker niet duur.

In Clearwater nemen we de afslag naar Wells Gray Park. Alles ziet er anders uit dan we ons herinneren. Na 10 km krijg ik het gevoel dat we verkeerd zitten. Terug dus naar de Visitor Info. Daar vertellen ze ons dat we toch echt de goede weg hadden, maar dat we die ruim 35km moeten rijden voordat we bij de lodge komen.

En dan gaat het natuurlijk goed. Onderweg zien we een elk en als we bij de lodge komen ziet alles er plotseling uit zoals ik verwacht had. Een kleine campsite met electriciteit en water. En zeker niet duur. Een restaurant waarvoor we reserveren voor de avond en dan de campe installeren. Vlak naast de paarden. En nog voordat ik de camper heb kunnen aansluiten, ben ik geadopteerd door Brandy, de plaatselijke campinghond.

Al gauw worden we aangesproken door een Belgisch echtpaar uit Leuven. Zij hebben thuis een camper en willen graag weten hoe die van ons eruit ziet. Ik leidt ze rond en we raken aan de praat. Zij praten meer dan wij en zijn bijna niet meer weg te krijgen. We worden uitgenodigd morgen met hen het park te bezoeken.sad Ze eten vanavond ook in het restaurant, maar hebben gelukkig gereserveerd voor een eerder tijdstip.

Bij het diner vergeten ze mijn voorgerecht (soep) te serveren. In plaats daarvan krijg ik een gratis dessert aangeboden. Geen slechte ruil.
Als we aan de koffie zitten komt ineens ons Belgisch echtpaar aanschuiven. Hij wil weten of de chocoladetaart die Jet als dessert had haar heeft gesmaakt en of die goed was. Zo zitten we opnieuw met onze nieuwe vrienden in gesprek. Nu weten we zeker dat we morgen een andere kant op gaan.

Tijdens het diner hebben we bedacht dat we nog fors wat dagen hebben en dat Vancouver Island waarschijnlijk ook wel haalbaar is. In ieder geval blijven we hier nog een nacht langer.

Dees 27-08-2011 19:19 {{button-2952}}

Hahaha, al die nieuwe vriendjes van je zijn best een hoop werk! Misschien wil brandy wel vriendjes worden met de belgen; iedereen blij :-) Hier in nl begint het nu wel saai te worden zo met dat werken en suffe regenweer. Ook erg saai om steeds alleen naar de stad te gaan :-( Aanstaande woe is Milo zijn kinderpiratenfeest. Ik heb nu al stress! 8 adhd-bommetjes bijna 4u vermaken... pffff.... dus geniet van je enorm indrukwekkend relaxte omgeving en vakantie, dan bewaar ik wel wat Milo drukte voor jullie als je weer terug bent :-D

Piet en Joke 27-08-2011 21:08 {{button-2953}}

Ja ,ja luitjes het is niet altijd leuk met andere lui.
Goed idee van Desiree!!!
Ferry ziet er relaxt uit.
Wij gaan morgen voor 2 nachten naar Astrid.
Met een regen groet uit Hoogstede.Liefs P en J

Aimée 28-08-2011 09:36 {{button-2958}}

Zie ik daar Troy staan? Die vos in het midden van de foto?
Heb 2 jaar geleden een rit van ruim 2 uur gemaakt door de omgeving. Dat voel je echt wel aan je kont dan hoor.....!

Ferry Carlier 29-08-2011 05:27 {{button-2987}}

We hebben nog een paar foto's van de paarden. Misschien ze je daar Troy nog wel bij.