tiogapas en Bodie (ghosttown)

Door 4 lelietjes - 28-07-2011 05:40 Vanmorgen zijn we op tijd (8.00) vertrokken uit onze tent. Alles moest weer in de auto. Vervolgens zijn we via een andere kant Yosemite weer uit gereden. Na elke bocht hadden we het gevoel een foto te moeten maken vanwege weer een mooi uitzicht, dus we hebben veel foto's. Via de Tiogapas hebben we Yosemite weer verlaten, dit is de hoogste pas (voor auto's) in Amerika. Daarna kwamen we bij Mono lake, dit is een zout meer vergelijkbaar met de dode zee. Er zou ook goed in te zemmen moeten zijn, behalve dat er miljoenen zwarte mugjes in het water in het water zitten. Het water beweegt gewoon vanwege de mugjes. Bij het water hadden we er geen last van, maar zodra je het water aanraakt gaan ze vliegen. Er staan een soort zoutpilaren in het water die in de afgelopen 700.000 jaren gevormd zijn. De laatste 50 jaar is het waterpeil zodanig gezakt(door watergebrek in Los Angeles) dat deze pilaren nu boven water staan. Daarna ging de reis verder naar ghosttown Bodie, die je kunt bereiken door een 15 mijl lange grotendeels onverharde weg in de middle of nowhere te volgen. Door de toeristen waan je je echt niet in een spookstadje, maar door de gebouwen en hoe ze zijn achtergelaten toch ook weer wel. Via een andere zogenaamde dirtroad zijn we verder gereden naar ons hotel. Hier in Mammoth lakes (een echt wintersportdorp) zit een bakkerij genaamd: Erik Schat's bakkerij. Erg grappig met echt nederlands brood en gebak. Ook de Ruiter vruchtenhagel staat op de plank. Morgenochtend gaan we daar vers brood halen voor ontbijt en lunch.(en ook vruchtenhagel) Morgen gaan we verder naar Death valley. We zijn erg benieuwd hoe het daar zal zijn.