Dag 2; Verblijf in New York.

Door Fam. Homan - 31-07-2011 04:40

Vannacht toch wat last gehad van de jetlag. Omdat we redelijk vroeg in bed lagen, waren we ook redelijk vroeg wakker. Zo ook de kids. Voordeel hiervan is dat we vandaag vroeg de wei in konden om New York te verkennen. Voordat we dat deden hebben we eerst een ontbijtje genomen. Voor Rene, Deciana en Quinty geen probleem, maar Noa moet nog even wennen aan het “buitenlandse” eten; de kaas smaakt toch iets anders dan in Nederland. Uiteindelijk konden we onze tocht voortzetten met de metro. Even uitzoeken hoe alles werkt hier, maar na een aantal dollars lichter te zijn konden we daadwerkelijk de metro nemen richting Ground Zero. Na het uitstappen van de metro en zoeken naar het bovengrondse stonden we meteen oog in oog met de “opvolgers” van de Twin Towers. De gedachte dat hier bijna 10 jaar geleden 2 vliegtuigen de Twin Towers doorboorden met alle gevolgen van dien, doet toch enigszins onwerkelijk aan. In de 9/11 Memorial Center werden alle beelden van destijds weer even op het netvlies gezet. Ook hoe het in de toekomst weer eruit moet gaan zien, konden we in o.a. marquette bekijken. Eigenlijk heel bizar om te realiseren dat we op de plek stonden waar dat allemaal gebeurd is. Na alle indrukken verwerkt te hebben zijn we in de hitte richting de kop van Manhattan gelopen. Onderweg werd Noa niet helemaal lekker (hoogstwaarschijnlijk van de hitte en het overheerlijke Amerikaanse ontbijt…..) en begon midden op straat over te geven. Niet helemaal volgens plan. Na een korte onderbreking bij Burger King in de airco onder genot van een colaatje en wat water voor Noa, konden we onze reis weer voortzetten. Aangekomen op de kop van Manhattan konden we het Vrijheidsbeeld aanschouwen. Jammer genoeg bleek deze visueel iets verder te liggen dan dat we gehoopt hadden. Een optie was om met de boot naar Staten Island te varen. Zo vaar je dicht langs het Vrijheidsbeeld, maar om in een hele lange rij in de brandende zon te gaan staan hadden we niet echt zin in. Dan maar inzoomen met de camera. Zo lijkt het Vrijheidsbeeld ook dichtbij.

Volgende doel was Wallstreet, het financiële hart van Amerika, maar ook van de wereld. Een straat vol met (hoge) gebouwen, waar o.a. de Trump Building en de New York Stock Exchange te zien zijn. Na wat foto’s genomen te hebben en te hebben gefilmd zijn we richting China Town en Little Italy gelopen. Twee wijken die naast elkaar liggen en die erg herkenbaar zijn door hun eigen identiteit te showen. Je ziet dus dan ook wanneer je China Town in loopt, maar ook wanneer je Little Italy in loopt. Pizza zaakjes te over. De stijgende temperaturen en het vroege opstaan door de jetlag waren de oorzaak dat de vermoeidheid weer toesloeg. Op naar de metro dus. Om 16.30 uur waren we terug op onze hotelkamer, zodat Quinty en Noa, maar ook wij ff konden rusten.

Na een korte, maar welkome onderbreking op onze hotelkamer zijn we een hapje wezen eten. Daarna zijn we richting Time Square vertrokken. s’Avonds een hele belevenis om te zien. Veel Billboards en een orgie van verlichting. Heel gaaf om te zien allemaal en een mooi moment om de dag mee af te sluiten.

Morgen gaan we New York verlaten en gaan we terug naar Newark vliegveld om onze huurauto op te halen.  Dan gaan we richting Washington; onze volgende reisdoel.