Dag 4; Verblijf Washington.

Door Fam. Homan - 02-08-2011 03:11

Zo, dag 4 zit op het moment van  typen er al weer bijna op. De vrouwen liggen in het zwembad; voor mij dus een mooie gelegenheid om weer een stukje te schrijven.

Vanmorgen zijn we na het ontbijt wederom de metro in gedoken nadat we een dagkaart gehaald hadden. Na ongeveer 10 minuten waren we in hartje Washington. Het eerste wat hier op valt is dat het een heel andere stad is dan New York. Washington is schoner, rustiger en ziet er minder  chaotisch uit. Dit blijkt o.a. uit het feit dat er veel minder getoeterd wordt door de automobilist. Ook de straten zijn veel schoner. We zijn als eerste naar het Witte Huis gegaan. De vlag was in top, dus Obama was thuis. Op zich logisch, want het contract over de schuldenlast moest getekend worden. Gelukkig is dat gelukt, want anders zouden alle ambtenaren het werk stil leggen met de nodige consequenties van dien (ook voor ons….).  Je kunt gewoon foto’s maken en het Witte Huis filmen; allemaal geen probleem, maar de beveiliging (politie) is zichtbaar aanwezig. Geen verkeerde move maken dus, want daar zijn niet van gediend!

Hierna zijn we aan de wandel gegaan naar het Capitool, waar de schuldendeal getekend is. Na een stevige wandeling in de warmte (35 graden) konden we eindelijk weer genieten van de airco in het Capitool. Je kunt hier nl. een rondleiding krijgen. Je krijgt eerst een film te zien waarin de geschiedenis wordt verteld en het ontstaan van het Capitool. Daarna hebben we onder leiding van een zeer vriendelijke Amerikaanse gids  een rondleiding gehad in het Capitool. Heel leuk en een goede geschiedenis les.

Middels de metro zijn we naar onze laatste bezienswaardigheid gegaan, tw. Arlington Cemetry. Een enorme begraafplaats, welke kenmerkt door de witte stenen die boven de graven staan. Hier liggen veel militairen begraven die in diverse oorlogen voor Amerika het leven hebben gelaten. Ook JF Kennedy ligt hier begraven. We zijn dan ook naar de begraafplaats wezen kijken. Heel indrukwekkend.

Naast deze bezienswaardigheden zijn er nog vele andere. Wie van museums houdt, kan hier helemaal zijn hard ophalen. Van luchtvaart tot de historie van Amerika. Het is hier allemaal. Helaas ontbreekt ons de tijd om dit allemaal te doen.

Morgen gaan we Washington verlaten met onze Dodge en vertrekken we naar Lancaster. Een rit van ongeveer 180 km. Lancaster staat bekend om de Amish bevolking. De mensen van paard en wagen zullen we maar zeggen. Iets heel anders dus dan de omgeving van de afgelopen (drukke) dagen.

Overigens nog bedankt voor de leuke reacties !