Dag 11; vliegen Las Vegas.

Door Fam. Homan - 10-08-2011 03:28

De wekker ging af om 6 uur, want vandaag gingen wij om 10 uur vliegen.

Binnen een uurtje kunnen wij inmiddels opstaan, aankleden en de koffer dicht hebben. We krijgen ervaring.  Om 7 uur naar de autoverhuur om de auto in te leveren. Deze mag nieuwe avonturen met andere vakantiegangers beleven.  Met de schuttlebus naar het vliegveld.

Daar kwamen wij netjes om 8 uur aan. Netjes twee uur van te voren. Uiteraard even inchecken en bagage afgeven en rustig ontbijten. Maar ja…. Dan moet het vliegtuig wel op tijd vertrekken. Vertraging……. Er waren problemen. Hallo, hadden wij alle problemen niet in Chicago achtergelaten?

Wij zouden van Chicago naar Denver vliegen en daar overstappen naar Las Vegas.

Om ons heen hoorden wij al spannende verhalen van gemiste overstappen, volgende vluchten die er niet meer waren. Onzekerheid of de vlucht gecancelled zou worden. Mensen die tot 11 uur ’s avonds op het vliegveld moesten blijven voor een volgende vlucht etc.  Het bleek bij ons mee te vallen. Gelukkig na 1,5 uur konden wij toch vertrekken. In Denver ging de klok 1 uur terug, maar wij hadden nog 45 minuten over voor de volgende vlucht. Geen horror verhalen voor ons.

Uiteindelijk hadden wij toch weer twee uur gewonnen, want in las Vegas ging de klok weer een uur terug. Maar eerst weer aan de slag: koffers ophalen, met de metro  de autoverhuur. Nee wij willen geen upgrade naar een SUV voor $12 dollar per dag, nee wij willen geen extra verzekeringen, nee wij willen gewoon onze auto. Deze keer is het een Ford Focus Sedan (nieuw model…). Een mooie witte met automaat. En het past er allemaal weer in.

Natuurlijk zijn wij even over de Strip gaan rijden. Dit is gewoon een geweldige ervaring. Al die hotels, lampjes en attracties. Ons Hilton hotel ligt bijna naast de Sphere, een hele grote uitkijktoren. Hier zijn Rene en ik 13 jaar geleden naar boven geweest, misschien gaan wij dit met de kids nog eens doen. Het hotel is super groot. Wij slapen op de 19e verdieping met uitzicht op het zwembad. De grootste kamer tot nu toe.

’s Avonds gaan eten bij een mega eettent. Een burgerking, KFC, tacoworld, pizzahut etc inéén. Zo kan ieder zijn eigen keuze maken.

Daarna een eerste rondje langs de hotels.  Het is rondkijken naar lampjes, gokmachines die ratelen, attracties en alle indrukken verwerken. Temperatuur is  110/115 fahrenheit = XX graden (45?!).

Dit voelt als een warme föhn, maar het is de moeite waard.

Doodmoe maar voldaan en gelukkig dat wij met ons vliegtuig zijn aangekomen zijn wij gaan slapen.

Helaas hadden wij nu niet meer tijd, maar over 8 dagen komen wij hier weer terug en hebben wij 1,5 dag. Dit komt helemaal goed. wink