26-07-2011: San Francisco

Door I.H. Gelton - 27-07-2011 09:33

Vandaag ging de wekker al om 07:00 uur, omdat helaas de camper ingeleverd moet worden en dat moet tussen 09:00 en 10:30 uur gebeuren. RoadBear zit zo'n 60 km. verderop aan de andere kant van de baai en we hebben geen idee van hoe het met de ochtendspits in San Francisco zit dus we willen op tijd weg. We hebben gisteravond de koffers ingepakt en ondanks het feit dat we een hele grote extra koffer gekocht hebben gaan ze alle vier maar net dicht. Als dat maar geen overbagage betekent, straks op het vliegveld.... hopelijk blijven ze onder de 20 kg.

We zien wel dat we iets te enthousiast boodschappen gedaan hebben de laatste keer, er blijven wel erg veel flesjes water en Gatorade enz. over. Nou ja, we laten alles maar achter op de campsite, wellicht heeft iemand er nog wat aan! De ochtendspits blijkt erg mee te vallen maar toch arriveren we maar net op tijd bij RoadBear, doordat we eerst een half uur rondjes hebben gereden op zoek naar een tankstation dat ons gas kan leveren voor het afvullen van onze gastank. Uiteindelijk besluiten we het op te geven, dan betalen we ze wel extra voor het gasverbruik! Maar ondanks dat ze bij de controle constateren dat de gastank niet gevuld is wordt er niets extra's gerekend, zitten wij ons weer voor niets druk te maken (wij=voornamelijk Frank).

Om 11:00 vertrekt de shuttlebus richting downtown San Francisco, en worden we keurig voor ons hotel afgezet. Daar zijn we natuurlijk veel te vroeg om in te checken, maar de aardige dame bij de receptie vraagt even na of onze kamer al klaar is, en gelukkig, dat is-ie. Na ons geinstalleerd te hebben lopen we richting Chinatown en de grote winkels zoals Macy's, waar we snel doorheen schieten om het even gezien te hebben, eigenlijk hebben we geen winkelzin. We moeten alleen nog wel even naar Abercrombie & Fitch, wat Judith heeft nog steeds haar vest niet gevonden. En ze vindt 'm hoor!

Dan gaan we met de metro naar Oakland, want we hebben kaarten voor de honkbalwedstrijd van vanavond tegen de Tampa Bay Rays. Hoewel de Rays bovenaan staan in de divisie zien we een gave wedstrijd met veel honkslagen en acties die gewonnen wordt door de Athletics, altijd leuk als het thuisteam wint (raad eens wie er weer een baseballcap rijker is...?). Als we weer terug zijn bij het metrostation besluiten we naar het hotel te lopen i.p.v. met de cablecar of bus, zoals we eerst van plan waren. San Francisco is echt een prachtige stad, maar niet lief voor je kuiten (omhoog) en je knieen (omlaag), met die hellingen van soms wel 20%. Morgen nog een dagje San Francisco, dan staan Pier 39 en Fishermans Wharf op het programma. Leuk!