21 juli Zion

Door K. van der Zande - 23-07-2011 03:43 Marloes: Vandaag was een heerlijke dag! ’s Ochtends ging de wekker inderdaad op tijd maar helemaal niet zo overdreven vroeg, 8 uur. We gingen op weg naar het park. Daar moest je de auto neerzetten en kon je naar verschillende plekken door middel van een shuttlebus. Wij hadden al een wandeltocht uitgezocht. Deze duurde 4 uur maar je kon op een uitzichtpunt stoppen omdat het daarna lastig klimmen werd naar de top. Het was een mooie wandeling alleen erg droog dus het water vloog er weer doorheen. Dat is echt extreem hier. Tijdens het wandelen heb je continu zoveel dorst! Terwijl we liepen hadden we af en toe geen idee hoe de route zou lopen, we konden nergens een plek zien om omhoog te komen maar toch liep er steeds een pad. Na zo’n 5 kwartier klimmen kwamen we op een open plek met uitzicht aan. We wilden proberen die lastige klim ook te doen. Stella en mama stopten echter vrij snel omdat het lastig lopen was en erg stijl. Papa en ik besloten wel door te gaan. We konden de weg naar de top zien gaan, het was een heel eind klimmen door middel van touwen. Na een kwartier klimmen trok papa het echter niet meer. Hij had namelijk last van hoogtevrees.. Wie had dat gedacht, papa die een keer opgeeft ?! We maakten wat mooie foto’s want we waren wel een prachtig punt en besloten toen terug te gaan. Dat was nog best lastig, vaak is dalen wat enger dan klimmen. Bovendien hadden we op een bord gelezen dat er sinds 2004 6 mensen hier waren overleden, niet echt een fijn idee.. Terug bij mama en Stella gingen we de afdaling terug maken. Beneden waren we allemaal redelijk moe en vooral uitgedroogd. We gingen naar een restaurantje om wat te eten en te drinken. Daarna gingen we kijken naar een film over het park. Het liet allemaal verschillende volken zien van door de jaren heen die hier geleefd hadden. Indianen, Spanjaarden die het veroverd hadden, een blanke man die foto’s wilde maken en bergbeklimmers van nu. Het waren hele indrukwekkende beelden! Mama had blaren dus die wilde graag rustig aan doen, wij besloten om nog een wandeling te doen. Dit was wel een wat makkelijkere wandeling en wat korter, anders moest mama natuurlijk zo lang wachten! We gingen de riverside walk doen. Langs watervallen en kleine beekjes. We wilden eigenlijk tot het midden gaan maar het ging redelijk vlot dus besloten tot de top te gaan. Dit was nog wel een stukje en ook weer flink klimmen. Steeds wanneer we dachten dat we er waren moesten we toch nog verder maar uiteindelijk kwam het eind in zicht. Hier lag een klein meertje, waar we helaas niet in mochten zwemmen. We gingen daarna terug, en weer op weg naar de camping. Rond een uur of 7 waren we terug. Stella en ik doken gelijk het zwembad in, heerlijke verkoeling! Papa en mama hadden meer behoefte aan bier en wijn, natuurlijk.. Rond half 9 staken we de bbq aan en daarna gingen we weer proberen een kampvuur te maken. Het kostte weer wat moeite maar uiteindelijk lukte het wel! Daar lekker gezeten en een spelletje gedaan met z’n allen. Het was een heerlijke dag maar tegen half 11 besloten we dat ons bed ook wel lekker zou zijn!