Binnendoor naar Capitol Reef

Door Joost van Gils - 30-07-2011 05:59

Ha lezer(s),

Vandaag zijn we binnendoor van Bryce naar Capitol Reef gereden, een geweldige tocht. Aanvankelijk hadden we het idee een gorte reis over de snelweg te maken, maar Nederlandse buren die het rondje andersom maken praatten ons daar al snel vanaf, gelukkig maar want anders hadden we iets moois gemist. De zogenaamde scenic byway 12. Een tussendoorweg die ons door allerlei hoogten en dalen voerde. De top die we bereikten was zo'n 2600 m hoog. Lekker tuffen met de v8 Ford, die ik zo min mogelijk toeren liet maken om het draaikolk effect  in overdrive te voorkomen. /Leuk om in gallons te rekenen , maar die dingen zuipen gewoon benzine, net tussen de 1op 3, 1 op 4, maar vandaag hebben we meer kunnen rijden, enfin wel leuk. Onderweg kwamen we nog een kudde runderen tegen op straat, maar die waren banger voor ons dan wij ovor hen. Wat vroeg, maar wel leuk aangelegd bij de coffeeshop Kiva die onze Trotter reisgids was vermeld, de moeite waard! Pannenkoeken voor Pam, wrap voor Wilma en Fleur en ik moest me behelpen met scrambled eggs, toast en bacon.

Daarna verder met op een moment een weggetje over een soort bergrug met aan beide zijden afgronden, Fleur las gelukkig net een goed boek.....

Redelijk bijtijds kwamen we aan in Torrey, net voor national park Capitol Reef. Daar aanllegd bij een camping Thousand lakes (ik heb er nog geen gezien), ;lekker gebadderd in een soort vergrote badkuip, in de zon gezeten (het leek net vakantie), gegeten, Wilma en Pam fikkie gestookt en ik de koffiefilter gemaakt die was gevallen....

Kortom, het was weer een mooie dag. O ja, vanochtend wilden we de vuile tanks legen en hadden we nog een overstroming binnen, gelukkig geen vul water...alles weer opgeruimd, vloer weer een beurt gehad en tot overmaat van ramp bleef Wilma vanavond nog met haar broek achter de deur van de camper hangen, mooie winkelhaak!

Dat was het weer voor vandaag, groeten van uw reizende reporter in dienst van zijn drie meiden....

Ik voel me soms klusjesman, dan weer loodgieter, kok, mental coach en geleifde. Leuk toch!\

Joost en zijn squaws of zo iets

Cees van den Boer 30-07-2011 09:17 {{button-1853}}

Ha die Joost en dames,

Uit het verslag van Joost maak ik op dat hij bijna weer toe is aan de rust (....) op het provinciehuis. Maak je geen zorgen Joost: ook daar bewaren genoeg klusjes voor jou!
Leuk om zo op afstand jullie avonturen mee te beleven. Geniet er van en tot "ooit", Cees.

Ad van Caulil 30-07-2011 11:14 {{button-1864}}

Dag Joost en jouw meisjes,

Lekker reizen, mooie natuur en lekker eten.
Mooie verhalen, leuk hoor.

groetjes,
Ad en Carina

jan vqn gils. 30-07-2011 12:02 {{button-1868}}

Joost en de dames, Weer een leuk verslag. Ik wordt steeds jaloerser, ha,ha. Het gaat jullie goed en je hebt wel naald en draad bij je om die broek te maken.? Groetjes en blijf genieten. J. en J Breda

jan van brink 30-07-2011 14:09 {{button-1873}}

De mail goed ontvangen Ik dacht een probleem te hebben,echter ik moet voortaan goed lezen dus dat is dan ook weer opgelost.
Hier is allesgoed ik ga dadelijk bij Gerda f f f thee drinken i.v.m. haar verjaardag. Jullie mail naar Jaap en Riet doorgestuurd ze vonden het mooi speciaal de foto's voor nu de groeten tot mails (O)pa.