Dag 22: Halifax

Door Fam. Muyres - 07-08-2011 00:39

Vanavond om 22.00 uur lokale tijd vliegen we terug naar Europa. Iedereen is blij dat we weer naar huis gaan. Het zal nog een lange reis worden: 4.5 uur vliegen naar Reykjavik, 2,5 uur wachten en dan nog 3 uur vliegen naar Amsterdam. Vervolgens met de trein naar Hoofddorp en met de auto naar huis. Dat laatste traject duurt ca. 2,5 uur. Al met al verwachten we omstreeks 16.00 uur weer in Arcen te zijn.

Daar we geen zin hadden op de camping te wachten, hebben we ons naar HAlifax laten brengen. Bij het HI-hostel waar we aan het begin van de reis overnacht hadden, konden we onze bagage tijdelijk opslaan.

We zijn weer langs de haven geslenterd en hebben af en toe naar hete straattheater gekeken. Het was hartstikke druk. Het weer was weer prima: volop zon en ca. 26°C.

Een taxi heeft ons om 18.00 uur naar het vliegveld gebracht. We moesten 3 uur van te voren inchecken. Wederom moeten we wachten, dat hoort nou eenmaal bij reizen (per vliegtuiig in het bijzonder).

Dit was mijn laatste bericht, geschreven op het vliegveld. Het was een leuke vakantie, we hebben allemaal genoten. Nova Scotia was zeker het bezoeken waard.