Water, water en nog eens water

Door B. van Hagen - 04-08-2011 07:17

Hai allemaal,

Weer even een bericht uit Amerika. Het is nu 21.45uur en het is heerlijk weer om buiten te zitten. Vandaag is het de hele dag boven de 30 graden geweest en we hebben er al een paar onweers- en regenbuien opzitten. We hebben gister niet “gebloggt” dus ik vertel in het kort wel even over gisteren. Gisteren (02-08) zijn we van Bryce naar Zion (de plaats waar we nu zijn) gereden. We hebben het ’s ochtends rustig aangedaan en zijn rustig op weg gegaan. Onderweg nog even de nodige boodschappen gedaan en we kwamen rond 16uur aan op de camping in Zion. Daar hebben we snel alle nodige dingen bij de camper verricht: licht en elektriciteit aansluiten, uitschuif gedeelte uitschuiven, zonnescherm uitklappen, stoelen en tafel opzetten etc, en zijn daarna snel het zwembad ingesprongen. Mijn god wat was het warm. We hebben tot een uur of 7 aan het zwembad gelegen, daarna nog even gevoetbald en toen was het alweer tijd om te eten. Na het eten zijn we eerst buiten gaan zitten, maar door alle vliegjes en de warmte was het buiten niet uit te houden dus zijn we naar binnen gegaan. Daar hebben we de spelletjes afgemaakt en films afgekeken en zijn we naar bed gegaan. Vanochtend zijn we met enige vertraging opgestaan, onder de douche gesprongen, ontbeten en op naar Zion national park. We zijn enthousiast gemaakt door alle verhalen dus we hadden er zin in. Daar aangekomen hebben we de camper neergezet en zijn we met een hele voorraad broodjes en water richting de shuttle bussen gelopen. We moesten vanaf het Visitor Centre naar de Temple of Winewava, oftewel vanaf het begin naar het eindpunt. We liepen de Rivirside walk, dat is een wandelroute langs én door de rivier. Dat was echt hemels, het was echt warm dus dat water was een heerlijke verkoeling. Het uitzicht en de eekhoorns, om de paar meter zag je er een, maakte het helemaal compleet. Na een paar uur rondgelopen te hebben zijn we terug naar de camper gegaan. Daar zijn we naar het centrum van Zion gegaan en hebben we de camper weer geparkeerd. We zijn naar een verhuurder voor “Adventure tours” gegaan en hebben daar een twee uur durende rondvaarttocht op banden door de rivier gereserveerd. Dat was echt heel relaxt. Af en toe stroomversnellingen en stenen, je moest uitkijken dat je niet vast kwam te zitten (ik bedoel niemand persoonlijk: Bas en Helma!!!!) Zo kon je Zion vanaf het water bekijken, een heel gaaf gezicht.  Ik werd in de laatste 200m omgegooid en werd een aantal meter onder water mee gesleurd, heel eng om mee te maken. Gelukkig geen ernstige gevolgen en heb flink wat blauwe plekken en schrammen als bewijs. Na dit ritje op de banden zijn we terug naar de camper gegaan en zijn we naar de camping gereden. Hier zijn we gelijk onder de douche gesprongen en hebben we een hapje gegeten. We zitten nu met z’n allen spelletjes te doen en gaan vroeg slapen. Morgenvroeg gaan we op weg naar Las Vegas (!!!). We zijn heel benieuwd en hebben er heel veel zin in. We houden jullie op de hoogte.