Highway 1

Door B. van Hagen - 14-08-2011 00:21 Hai allemaal, Na twee dagen weer een berichtje uit the USA. We waren van plan om gisteravond (12-08) al een berichtje te sturen maar het internet weigerde dus zijn we maar de dichtsbijzijnde starbucks ingedoken om jullie te trakteren op een stukje hoogstaande literatuur ha-ha. Ik begin maar weer met de eerste dag: 11-08. We zijn afgezakt naar het zuiden, richting los angeles, want daar is het beter weer. Onderweg kwamen we langs santa cruz, een bekend strand en een stad. Daar moesten we natuurlijk even naar toe. Het was niet alleen een strand, op de boulevard stond namelijk een hele kermis die er voor altijd stond. Inclusief achtbanen, splash boomstammen en gokautomaten. Thomas en ik hebben daar ontzettend gegokt voor 5 dollar per persoon, uiteindelijk hadden we 714 bonnetjes waar je iets voor uit kon zoeken, wij kozen een volleybal, een vliegtuig en een schietgeweer. We zijn geboren gokkers... Jammer dat het er niet lekker warm was, we liepen met truien aan, dus bakken op het strand zat er niet in. We hebben geluncht aan het strand, hebben nog wat rondgelopen en zijn weer naar de camper gegaan. We zijn doorgereden naar een koa (=  kampgrounds of america) vlakbij santa cruz, de mooiste en grootste camping tot nu toe. Er was een beach volleybalveld, basketbalveld, optredens van het animatie team, skelters, klimmuurtje, springkussen etc. Het enige nadeel was dat het hier nog steeds heel koud was dus bleven we er een nacht staan. De volgende ochtend zijn we opgestaan en hebben we ontbeten. Ik bleef in bed want had heel veel buikpijn, pas aan het eind van de middag ging het beter. We zijn weer een stuk naar beneden gereden, over highway 1. Fantastische route langs de oceaan, onderweg stopten we regelmatig om van het uitzicht te genieten. Ook kwamen we op een stuk waar ontzettend veel zeeolifanten lagen, we stonden erg dichtbij, en oh wat zijn de lelijk!!! Je moet wel constant naar buiten kijken tijdens het rijden anders word je heel misselijk, de wegen lijken op bergweggetjes in oostenrijk. Maar gezien het uitzicht was het 't helemaal waard. We kwamen aan in Monterey, een stadje met een haven waar we verschillende verhalen over gehoord hebben. Daar zijn we dan ook uitgestapt en zijn we wezen kijken, havens zijn altijd leuk om te zien. We wilden graag nog naar hearst castle. Dit is een kasteel met maar liefst 165 kamers en 50 hectare grond die in opdracht van een multi miljonairnis gebouwd. Elk jaar investeerde hij 1 miljoen dollar in dit project. Helaas moest je voor een bezoek kaartjes hebben en helaas was het helemaal uitverkocht. We zijn doorgereden richting Morro Beach,  ook een klein dorpje aan het water. Daar hebben we de camper neergezet en zijn we langs het strand naar een restaurant gelopen. Een gezellige drukke zaak, waar het interieur ongeveer 20 jaar achterloopt maar dat past wel bij de sfeer (deed ons denken aan "ons" visrestaurant in Scheveningen) We hebben daar heerlijke vis gegeten (en ik hamburger haha). In Amerika is het ook zo dat wanneer je klaar bent met 't eten, vragen ze je of je datgene mee wilt nemen wat je hebt laten staan. Je ziet dan ook vele mensen met "wolterspeepschuimbakjes"  het restaurant verlaten. We zijn via de main street weer terug naar de camping gelopen. Daar hebben de mannen een kampvuur gemaakt en hebben we nog lekker buiten gezeten. Toen het langzaam kouder werd, zijn we maar naar binnen gegaan. We hebben ons potje kaarten en onze aflevering baantjer afgemaakt en zijn gaan slapen. Vanochtend (13-08) hebben we rustig ontbeten en zijn we op weg naar pismo beach gegaan om daar een mooie camping voor twee dagen te zoeken. Helaas is dat niet gelukt en zijn we nu op weg naar santa barbara. Vanaf daar hoeven we nog maar twee uur rijden naar los angeles, onze laatste kilometers. Het einde is nu al bijna in zicht, we hebben nog t/m woensdag. Donderdagavond vliegen we alweer terug naar nederland en daar komen we vrijdag aan, inclusief jetlag ha-ha. Groetjes de Hagentjes X charlot PS als we vanavond wi-fi hebben dan zet ik foto's in het foto album. En als jullie alle foto's willen zien moeten jullie na 19 augustus maar eens langskomen!!!

Carolien 14-08-2011 10:18 {{button-2561}}

Charlot je kunt altijd nog schrijfster worden in je vrije tijd....Zeeolifanten wat een joekels hè? En mag je zomaar op de campings een vuurtje stoken? Gezellig hoor.
We komen zeker langs en jullie de laatste dagen hopelijk zon, rust en dus vooral relax en straks thuis maar eens rustig alles herbeleven. Liefs, Carolien en uiteraard ook Jan,Dustin en Marèll

j.schuttenbeld 14-08-2011 12:35 {{button-2567}}

zondagmorgen de regen valt met bakken uit de hemel(nauw ja uit de lucht), wat het weer betreft kunnen jullie nog wel een maand uitblijven, doe maar niet want oma ziet al verlangend uit naar de 19e.
charlot ze zoeken bij de tubantia nog een column schrijfster, misschien.....
nog veel liefs vanuit Credo

Belinda 14-08-2011 22:44 {{button-2577}}

Hoi lieve familie, wij waren een hele tijd uit de lucht (geen wifi op ons vakantie-adres). Zijn inmiddels weer thuis en eerste wasje draait alweer. Heb zojuist de laatste berichten van jullie gelezen. Charlotte nog van harte gefeliciteerd, je zult je deze verjaardag altijd blijven herinneren. Ik ben benieuwd of jullie truien het overleven, staan ze al rechtop in de hoek? Is het normaal gesproken om deze tijd warmer in het gebied? Ook in Zuid-Frankrijk was het minder warm dan andere jaren. Ongeveer 25-27 graden, dus we hielden het lekker droog (normaal loopt het zweet de hele dag langs je lichaam), maar gelukkig was de Zara dichtbij, zodat we nog een truitje konden kopen voor de afwisseling. Nog hele gezellige laatste dagen en we komen zeker foto's kijken!
Groeten van ons allemaal

Helma 15-08-2011 07:27 {{button-2579}}

Hai allemaal, ook jullie vakantieverhalen horen we graag Belinda.... Aan de kust is het heel normaal dat 't een stuk kouder is, rond elf uur 's ochtends breekt normaal de zon door. Helaas ging dat bij ons niet op en bleef het echt fris ( en dat zeg ik!!!) je kunt dus wel nagaan hoe de truien eruit zien haha. We zitten nu in Malibu en dat voelt een stuk beter, heerlijk met de neusvan de camper richting de zee. Hier blijven we totdat we vertrekken, we gaan vanuit hier ook LA bezoeken (hollywood, Venicebeach, Santa Monica, en natuurlijk shoppen,etc) de tijd vliegt, maar fijn om jullie weer te zien... Lfs Helma