Yellowstone en Grand Teton national parks

Door F.G.J. Heger - 03-08-2011 02:55

Hallo iedereen, als eerst iedereen bedankt voor de leuke reacties!.

Vanuit Idaho Falls zijn we naar Yellowstone Np gegaan. Het eerste beschermde natuurgebied ter wereld, met de grootste vulcaan op de planeet. We hadden veel verwachtingen van Yellowstone, welke meer dan waar zijn gemaakt. Yellowstone was in een woord verbazingwekkend. We hebben 2 nachten  in een cabin geslapen met herten om ons heen en 1nacht in een luxe hotel met uitzicht op de yellowstone lake met 's avonds mooie (klasieke) muziek. De eerste dag dat we het park in reden  schoot er gelijk een hert over de weg. We zijn die dag naar het noorden van het park gegaan. We hebben de mammoth hot springs bezocht een mooi landschap dat door vulkanische activiteiten gevormd is/wordt. Hierna rijden we richting de cabin, onderweg komen we een zwemmende eland, black bear en een kudde bisons tegen. 's avond gaan we naar de yellowstond canyon wat een schitterend landschap is hier genoten van de zonsondergang. (zie foto's) De volgende ochtend staan we om 5uur op in de hoop om wildlife tegen te komen. Naar 5 min rijden lijkt het vroeg opstaan de moeite waard. We komen oog in oog te staan met een grizzly bear op slechts 3meter afstand (gelukkig vanuit de auto ;) want je moet een afstand van minimaal 90meter houden). Daarna genieten we van de zonsopkomst (zie foto) en starten we met onze wandeling van 10kilometer met flink klimmen naar de top van een berg. Op de top van de berg staat een fire house, een hutje boven op de berg van waar uit een ranger in de gaten houdt of er bos branden zijn. Vanuit hier hebben we schitterend uitzicht over yellowstone. Op deze route komen we veel mooie vogels, bergmarmotten en ground squirels tegen. Na de wandeling zijn we de vulkanische activiteiten gaan bekijken zoals een hoop geysers en andere aparte dingen (zie foto's). Uitgeput na een lange dag gaan we terug naar onze cabin het regent dan inmiddels. De volgende ochtend als we op weg naar de volgende wandeling gaan wordt de weg versperd door een kudde bisons met kalfjes (zie foto) Als we verder kunnen rijden begint het te regen tot het einde van de dag. Toch besluiten we om een wandeling te gaan doen met mooie graslanden, riviertjes en een groot meer. Hele mooie wandeling alleen die verdomde muggen, ondanks dat we het flesje deet bijna leeg hebben gespotten hebben we een zwerm van zeker honderden muggen achter ons aan en zijn we helemaal lek gestokken. Stil staan en vogels spotten lukte niet eens. Deze dag zien we een aantal edelherten. Vanuit hier gaan we naar lake yellowstone en overnachten we in het schitterende lake yellowstone hotel met uitzicht op het meer. De volgende ochtend(vandaag) staan we weer optijd op om vogels te gaan spotten. We rijden langs het water met prachtige mist en zons opkomst geysers en het zingende geluid van vogels om ons heen. Hierna gaan we een wandeling doen langs een meer en een rivier. Ter plekken komen we 2 amerikanen tegen die in mexico wonen. Zei vragen of ze met ons mee mogen lopen. ''the ranger says that are bears in the area" ze raden aan om met minimaal 4 personen te lopen. De wandeling samen is heel gezellig onderweg komen we kraan vogels tegen en ze vragen of wij volgendjaar een keer bij ze langs willen komen in mexico. We krijgen gedroogde mango's van ze mee die ze in mexico zelf telen. Na het afscheid vertrekken we naar Grand teton met mooie landschappen en de rocky mountains op de achtrgrond. En zien nog onderweg nog edelherten, elanden en pilikanen.

Morgen uit de natuur en vertrekken we naar salt lake city.