Grand Canyon

Door W.P. Gravesteijn - 23-08-2011 18:25

Het meest voorkomende dier in de Grand Canyon is ongetwijfeld de eekhoorn. Waar je kijkt zie je alle varianten van dit leuke beest. En ze hebben absoluut geen camera vrees zoals je ziet. We zijn aan de oostkant het Grand Canyon nationaal park binnen gereden. Bij een oude uitkijktoren konden we de canyon en de in diepte gelegen Colorado rivier bewondern.

Daarna zijn we via allerlei prachtige uitkijkpunten naar Canyon Village gereden. Daar hebben we de camping trailer village opgezocht. We hadden gelukkig gereserveerd, want hij was helemaal vol. Een best redelijke camping die zijn naam eer aan deed; er stonden trailers van een volstrekt onwereldlijks formaat bij voorkeur nog met een forse Hummer aan de trekhaak.

Vanaf decamping kon je, hoe heerlijk toch weer, met de bus naar de mooiste plekjes in de buurt. Dit alles helemaal gratis.

Toch hebben we nog een flink stukje ( kilometer of 6) gelopen langs een pad waar je stenen van allelei leeftijden mocht aaien. Dat hebben we met veel plezier gedaan. Onderweg waren de uitzichten fenomenaal.

Dit was een van de uitzichten (tussen de eekhoorns door).

Tegen een uur of zeven hebben we bus naar de camping gepakt en hebben we echt gekookt. Na het eten wilden we met zijn drieën nog even naar de kloof, maar ach dat richtingsgevoel....Na een uur sjouwen, inmiddels in het stikdonker, waren we terug in canyon village. Niet zo bedoeld maar mooi meegenomen. Want van de noodeen deugd gemaakt hebben we er maar een heerlijk fles Chardonnay ingeslagen. En vol goede moed weer op pad. Sjaantje wees dit keer de weg. Helaas na nog een uurtje door het pikke donker lopen besloten we maar weer rechtsomkeer te maken en kwamen we weer in het village aan ( we meenden nog wat coyotes tehoren schateren, maar dat kan de nachtelijke verbeelding geweest zijn). Toe besloten we de bus maar naar de camping te nemen (zeker 500 m hoor!).

Maar er reed op dat moment geen enkele bus de goede kant op. Dus de chauffeur maar gevraagd hoe terug te lopen (sowieso al een verkeerde vraag aan een Amerikaan). Maar goed, hij wist het prima uit teleggen en 10 min. later waren we dan toch terug bij de camper, waar een diepongeruste Balder en Iris op ons wachtten. En toen hebben we de fles Chardonnay maar soldaat gemaakt en heerlijk geslapen.