Yosemite Park

Door P.N.G. Wijnands - 31-07-2011 07:07

Vrijdag 29 juli: Vandaag de dag dat we onze camper gaan ophalen! ’s Ochtends vroeg op (6.00 uur) en met de taxi naar een hotel waar de shuttle van El Monte langskomt. Met de shuttle een uur gereden naar Dublin, de plaats waar onze camper klaarstaat. Wat een enorm gevaarte met zijn 9 meter lengte! Het is een echt compleet huisje, met keuken, magnetron, oven, t.v., diepvries, douche, wastafel, w.c. etc. Met een druk op de knop kun je de camper een meter breden maken (slice-out). Van diverse Nederlanders, die hun camper kwamen terugbrengen, kregen we nog diverse spullen mee, o.a. een paar leesboeken, bbq en 2 stoelen. Nadat we uitgebreid uitleg hadden gekregen over de camper en Paul nog wat geoefend had op het terrein (moet ruime bochten maken en oppassen voor laaghangende takken), gingen we op weg naar een Wal Mart om diverse spullen voor onze reis te kopen (proviand, nog 3 stoelen, tafelkleedje etc). Daarna op weg naar Groveland. In dit plaatsje, een uurtje verwijderd van het Yosemite Park, hadden we onze eerste RV gereserveerd. Einde van de middag kwamen we hier aan en konden we meteen een lekkere duik nemen in het zwembad. De temperatuur is flink gestegen t.o.v. San Francisco, ik denk zo rond de 30 graden. Gelukkig heeft onze camper airco, dus kunnen we ons altijd terugtrekken in de koelte.

Zaterdag 30 juli: Vandaag weer vroeg op (waren de boys niet blij mee), want om 7.00 uur moesten we met de camper vertrekken om voor 8 uur in het Yosemite Park te zijn. Op onze camping hadden ze nl. verteld dat alle parkeerplaatsen in het park al heel vroeg vol zijn in het hoogseizoen. En dit klopte precies: toen wij om 8.00 uur arriveerden konden we nog net een ruime parkeerplaats vinden voor onze camper. Vandaaruit een shuttle genomen naar Yosemite Village, waar de diverse wandelroutes starten. (In Yosemite Village is het niet toegestaan met eigen auto/camper te rijden, alleen bussen en shuttles mogen daar rijden). We kozen een wandeling uit naar het begin van de Upper Yosemite Falls. Dit was een tocht van ruim 1,5 uur, dus niet te lang en niet te kort. Flinke klimpartij, maar onze inspanningen werden beloond met zeer fraaie uitzichten op de Yosemite Falls (hoogste waterval van N. Amerika). Deze waterval stort in 2 etappes omlaag: de Upper en de Lower Falls. Erg indrukwekkend! We hadden gehoopt nog een lekkere duik te kunnen nemen, maar dit was helaas niet het geval. De wandeling terug duurde ruim een uur en daarna weer de shuttle terug genomen naar de parkeerplaats. En toen op onze camping een heerlijk frisse duik genomen. (en ik nog 40 minuten getraind voor TTM Ed!) en ’s avond maakte Paul heerlijk vlees klaar op de bbq. Wat Ruben van deze dag het allerleukste vond: de uurtjes achter de Ipad: ’t is maar dat je ’t weet…

Paul Greven 31-07-2011 19:19 {{button-1936}}

jeetje, Angela en Paul, een beetje jaloers ben ik nu wel hoor! Zo mooi allemaal om te zien en mee te maken! Kan me van jullie verhaal nog veel herinneren van mijn tijd dat ik daar was...jááááren geleden.Zou zó weer even terug willen. Geniet er verder maar heel erg van,rondreis en zo'n joekel van een camper lijkt me súper! Groet van mij, Paul

Monique 31-07-2011 22:00 {{button-1945}}

Idd een indrukwekkende reis! Wat goed om alle ervaringen op deze manier vast te leggen, want jullie maken echt veel mee en komen er vast niet aan toe om alle indrukken direct te verwerken. Ben vanmiddag naar LOZ geweest en samen met ma naar tante Anneke. Had voor ma jullie reisverslag uitgeprint, wat ze erg leuk vond om te lezen. Ze houdt jullie reisverloop helemaal bij via de grote Bosatlas. Komen jullie op doorreis trouwens nog langs /door Death valley? Is ook erg bijzonder. Een goede reis morgen!liefs voor allemaal, Monique

Ed 01-08-2011 19:34 {{button-2002}}

Wow, het klinkt geweldig! En dat Ruben vooral aandacht heeft voor de Ipad konden de dames hier goed begrijpen. Had Paul dit stukje geschreven of Angela onder de naam van Paul?? Da's ff belangrijk om te weten, want wellicht hebben we een nieuwe kandidaat voor de TTM (Tilburg Ten Miles). Veel plezier verder! Groetjes, Ed