Grand Canyon

Door P.N.G. Wijnands - 08-08-2011 05:06

7 augustus ’11  Vanaf gisteren staan we op een RV-park in het Grand Canyon national park.  Jammergenoeg hebben we geen wifi hier, dus nu moeten we vanavond vanaf het restaurant dit blog posten (voor Ramon geen probleem). Ruben en Laurens zoeken dan ook meteen al het voetbalnieuws op (PSV met 3-1 verloren,  grote teleurstelling hier)  en kunnen er samen weer uren over praten.

Vandaag een machtig mooie wandeltocht gemaakt (naar Cedar Ridge): Eerste uur de diepe kloof ingewandeld. Onderweg kwamen we een ranger tegen die aan iedereen vroeg wat het eindpunt was en of je voldoende drinken bij je had. Cedar Ridge als eindpunt was prima, maar haar raadde ten sterkste af om helemaal af te dalen tot de rivier de Colorado. Je moet nl. ook nog terug en dit is flink klimmen en dat is met de hitte van vandaag niet verantwoord (vond hij). De jongens blij, voor Paul was dat een lichte teleurstelling, want hij had graag nog een uurtje willen doorlopen om het uitzicht wat verder te bewonderen. Al met al was het een prachtige tocht met schitterende uitzichten die we uiteraard uitgebreid gefotografeerd hebben. Vanavond gaan we, zoals gezegd eten in een restaurant en dan moeten we om 19.00 uur klaarzitten aan de kloof om de zonsondergang te kunnen bewonderen. Dit schijnt een hele happening te zijn. Gisteravond waren we er om 19.30 uur en toen was de zon juist ondergegaan. De hele Canyon was al in de schaduw: was wel jammer! Vanavond gaan we het dus overdoen! Wij vinden het trouwens hartstikke leuk, al die reacties op ons blog! Echt super dat jullie het lezen en onze reis volgen.

Morgen gaan we weer een stuk rijden richting vliegveld en daar hopen Paul en Ramon in een vliegtuigje over de Canyon te vliegen. We zijn benieuwd!

Liefs van Angela en de jongens