18 augustus donderdag

Door T. Stam - 25-08-2011 08:57

18 augustus donderdag.

Een lange reis voor de boeg. De reis gaat naar Tula in de buurt van Portesville. Er stond Sequai Kings Valley op het programma, maar gezien de tijd om de volgende dag in Yosemite te komen, zal een excursie niet mogelijk zijn. Het zij zo. We moeten dus vroeg op. Om 06:15 uur reden we weg zonder ontbijt. Van Nevada naar California komen we langs de grens waar we moeten stoppen om antwoord te geven op de vragen die we ook door de vliegtuig douane werden gesteld. Maar nu geen koffer zonder groentes, maar een camper vol met groentes. Uiteraard was het antwoord op alle vragen nee. De tocht was lang maar ook weer heel afwisselend. In de buurt van Bakersfield enorme oppervlaktes gezien met blauwe druiven gevolgd door velden met geplante bomen. Ook tijdens deze reis enorm veel restanten gezien van kapotte banden. En o wat was deze rit heet. Dat het zo heet was kon je ook goed zien aan de motorrijders die met een luchtig opwaaiend t-shirt rond reden. Zo’n 15 mile van Bakersfield zie je enorme weilanden en maisvelden op vlak land met grote en open stallen. Onder de daken zitten honderden Hollandse koeien te herkauwen. Bij een park uitgekomen bleek dat we aan de verkeerde kant van het meer zaten. Bij dat park een mooie grote oranje vlinder gezien. Voor een paar dagen geleden zag ik nog een mooie grote witte. Even verderop ligt de Success Dam. Nu de camping nog. Deze hebben we nog niet geregeld. Over de brug links vinden we de camping. Het is een soort recreatieplek. Wij hebben een plekje uitgezocht, ons omgekleed, en gingen toen naar het meer toe. Al snel riep Astrid: ‘Ik ga naar boven toe, lekker op het gras liggen, onder het water van de sproeiers’. Echt prettig was het niet aan het meer, het liep scheef met drab aan het meer. Theo volgde Astrid snel en de rest erachteraan. Al heb je pubers, wat kunnen ze nog leuk spelen met de sprinklers op het grasveld. Het was er heerlijk rustig. Wat fijn een paar uur niet reizen. Inge en Maaike hebben heerlijk gekookt. ’S Avonds heeft Theo een kampvuur gemaakt. De meiden hebben zich er goed mee vermaakt door er marshmallows mee te fikken. Op tijd naar bed want morgen staan we weer vroeg op.