Death Valley & Yosemite

Door Veerle Sap - 14-09-2011 09:04 3 dagen Vegas: Celine Dion is met vakantie en Elton John's show begint pas eind september... dus maar een potje Roulette gespeeld met nen dikke neger vol gouden kettingen rond zijn nek bij ons aan tafel. Na een uurtje puur (lees: niet Duur) amusement riep hij nog steeds "jackpot" als wij wijselijk andere oorden opzochten. Naar Fremont-street downtown LV. Lichtjes genoeg om heel Vlaanderen in kermissfeer te brengen. Afsluiter was boven op de Stratosphere. Het zicht is verbluffend, zeker met de bliksems in de verte. De atracties geven je een adrenaline-boost alleen al door ernaar te kijken. De volgende dag rijden we naar Death Valley. We overnachten in Beaty, net buiten het park. Een bakoven! Werkelijk verschroeiend aan het uitgedroogde zoutmeer maar oh zo mooi in zandduinen en aan de rand van de Ubehebe Crater. Eens de Artists Drive op tovert het zonlicht alle kleuren op de cliffen. Opnieuw zijn we met verstomming geslagen. Eens het park door rijden we richting Bishop waar we opnieuw zalig overnachten in een "alles erop en eraan"- motelletje. Vanmorgen hebben we wat uitgeslapen. Na een bezoekje aan een Hollandse bakkerij waar we wat inkopen deden voor onderweg zetten we de reis voort naar Yosemite. Maar eens het park binnen en vele slalom-bochten op hoge bergpassen overvalt ons ineens na 2 weken een "België-gevoel". Het wordt donker en kil. Een hevig onweer breekt los: slagregen, hagel, wind... alles waarvan we al 2 maand ons buikje van vol hadden. Het is bijzonder gevaarlijk om er te rijden. De watervallen zijn machtig maar we kunnen onze "Kooi van Faraday" niet verlaten. Eens het park uit zien we achter ons de enorme ronde zwarte wolk die blijft hangen boven de hoge bergtoppen. Toch een paar indrukwekkende foto's waard! Nu liggen we alweer te soezen in de "Comfort Suites" in Sacramento, hoofdstad van California. Hier is het weer 30•C. Daarnet ging Nancy iets halen in de auto op de parking. Ze komt de kamer binnen en zegt: "Vé, daar zit een zwerfpoezeke met kleintjes. Ik gaf ze wat brood en smullen dat die deden! Geven we ze anders nog wat lekkers?" "Oké, zei ik... dan maar de Beef Jerky dat ik echt NIET lust." Wij naar buiten: "kom poesie poesie". Niks meer. We leggen het vlees onder de struiken en... ritsel ritsel: beweging! "Daar", roept Nans... Ik ga wat dichter kijken en... een zwart-witte poes met een pluimstaart!! EEN STINKDIER, ja!! Hij was wat schuw en wou niet op de foto en... ik dring niet aan, kwestie van morgen in San Francisco geen vliegen rond mij te hebben! Slaapwel daar in Belgenland xxx