2e dag New York

Door T.W. van Balen - 18-09-2011 13:47

Vandaag hebben we de buskaartjes voor de hop-on hop-off bus opgehaald en daarna ontbeten bij Ellen's Stardust Diner, een restaurantje in jaren 50 stijl, waar de bediening allemaal musical ambities hebben en er altijd wel iemand live (goed) staat te zingen. Na lekker te hebben ontbeten liepen we naar een opstapplaats voor de bus, maar toen we zagen dat we al bij Central park waren zijn we het park in gelopen. Het is apart om te zien hoeveel mensen er in dit park bezig zijn, Hardlopen (met of zonder kinderwagen), fietsen, karate-lessen op het grasveld, skaten, etc. Het was toen ook lekker weer dus we hebben er ook even in het zonnetje gezeten.

Hierna zijn we door het park naar het Museum of Natural History gelopen, helaas stond het gebouw zelf in de steigers maar leuk om te weten dat ze hier Night in the Museum opgenomen hebben. We zijn er nog niet binnen geweest, als we tijd overhouden gaan we hier maandag naartoe.

Hier stonden we op de bus te wachten waarvan alleen de eerste aan onze neus voorbij reed. Na een kwartiertje wachten stopte er gelukkig wel een bus, alleen konden we vanwege de drukte niet op het dak helaas. Onderweg wel veel gezien en gehoord, het blijft leuk om de nederlandse invloeden in deze stad te zien, bijv. Amsterdam Avenue en we zijn door Harlem gereden. Helaas reed de bus een andere route dan aangegeven, we wilden uitstappen bij het Guggenheim aan de andere kant van het park, alleen stopte we een straat verder van waar we opgestapt waren.

Toen besloten we maar om weer via Central Park naar Fifth Avenue te gaan lopen om de apple store te gaan bekijken. Helaas was deze (ook) ingepakt, omdat ze de glasplaten van het gebouw willen gaan verminderen. De winkel zelf was bizar groot en druk, echt een mekka voor apple fans.

Vervolgens zijn we over Fifth Avenue gelopen, langs alle dure winkels, Prada, Louis Vuitton, armani, etc. naar MoMa,  het Museum of Modern Art. Het was wel leuk om een aantal bekende werken te zien (Warhol, Dali, Picasso, Liechtenstein en van Gogh) alleen waren er niet zo veel bekende als dat wij hadden verwacht.

Onderweg naar het Hard Rock Cafe waar we wilden gaan eten kwamen we toevallig langs het Rockefeller Centre, waar we de Top of the Rock hebben gedaan. binnen een minuut 68 verdiepingen naar boven en daar nog eens met de trap naar de 70e verdieping gegaan om van het uitzicht te genieten. Hier kan je helemaal rondom New York bekijken, zelfs heel erg in de verte het vrijheidsbeeld.

Eenmaal weer beneden zijn we moe maar voldaan naar het Hard Rock Cafe gegaan, waar we lekker hebben gegeten en gedronken en onze arme voeten eindelijk rust kregen. Na een paar lekkere biertjes en een cocktail voor Petra zijn we terug gegaan naar het hotel om ons bedje op te zoeken.

Nadine 18-09-2011 17:37 {{button-3784}}

Wow wat klinkt dat allemaal gaaf!! Echt super om te lezen dat jullie het zo fijn hebben! Hier alles goed! Twiggy is een schat! En Finn mist jullie!! Knuffel van ons allemaal! Dikke x

annaleen 18-09-2011 18:10 {{button-3785}}

idd heel leuk om jullie door NY te kunnen volgen en we zijn erg benieuwd naar jullie eerste foto's!! vraagje (nee niet van Klaas), aan welke straat ligt jullie hotel ?

annaleen 18-09-2011 18:21 {{button-3786}}

bijna vergeten, uitkijken met die cocktails voor Peet! tis geen Cola Zero;
wij straks "bord op de schoot" en Studio Sport grtjes en Wil niet op zoek gaan naar ~~~IRENE, heeft NY nl al haar rug toegekeerd!!!

wim en annemiek 18-09-2011 22:26 {{button-3799}}

Leuk om dit allemaal te lezen. Hou het vol, dan heb je dadelijk een mooi aandenken, vooral als je de foto's erbij ziet!
Mbt het weer missen jullie hier niets, wij kunnen helaas niet in de zon zitten.
We zijn vandaag bij Frank en Nadine geweest en ik moest van Finn de groeten doen (en natuurlijk van Twiggy)

T.W. van Balen 19-09-2011 04:22 {{button-3804}}

Moeders : het hotel is Hotel 31 aan de 120 East 31st Street :)
Was het voetbal leuk ? ;)

annaleen 19-09-2011 12:31 {{button-3828}}

Gaaf de eerste foto's te zien van jullie in NY. Kan zo een heel mooi reisdocument worden. Vooral doorgaan! grtjs