30-9 naar Castro Valley

Door Ryan en Jan - 02-10-2011 06:49

Vandaag zouden we een relatief korte rit naar Castro Valley voor de boeg hebben. Nou dat was het allerminst. Het begon al met een slechte weg, een gehots en gebots over de wegen. Het was ook redelijk druk en foto's maken onderweg lukte ook niet omdat alles weer zo mistig was.Toch kwamen we voor 11 uur aan in Castro Valley maar toen.............Miep leidde ons niet naar de campground van Park Lake Chabot. Soms gaf ze in the middle of nowhere aan dat we bij het einddoel waren. Omdat we in het bos reden dachten we hier kan ook nooit een campground zijn [stijle afgronden naast de weg]. Verder in de buurt gekeken dan maar. We wilden n.l. in de buurt van Oakland zijn omdat we daar onze camper moeten inleveren. Okay we hebben diverse RV camps ingevoerd en telkens bleek het geen campground te zijn. Omdat we het zat waren zijn we toch maar teruggegaan naar ons 1e adres dat we uiteindelijk om 3 uur vonden door de summiere aanwijzingen die langs de weg stonden. We waren via de andere kant het park ingegaan - bleek later - en daar kon je inderdaad de borden volgen. We kwamen midden in een eucalyptusbos te staan, met weinig voorzieningen. Het was echt een campground voor wandelaars en mountainbikers zonder enige verlichting 's avonds. Op ons "plekje" zat een hagedis [of is dit een salamander?]

We kregen in de loop van de middag 2 groepjes van 4 wilde kalkoenen op bezoek. Als je er maar naar wees vlogen ze weg. En toch heeft het ook wel wat, zo bijna in je uppie te staan.

Voor ons maakte het trouwens weinig uit want we moesten de koffers pakken. Alleen jammer dat er in de wijde omgeving niets te eten viel te halen. We hebben ons trouwens prima gered met een gebakken ei met kaasplak.  's avonds lekker niets gedaan omdat we geen internet hadden ook geen berichtje voor het blog gemaakt. Wel hebben we een foto gemaakt van de grote Amerikaanse trailers - met uitvouwwanden - waar ik het gisteren over had.

We hebben nog even de kachel aangehad want het begon fris te worden. Lekker op tijd in bed gedoken en heerlijk geslapen. Morgen de camper terug brengen en naar het hotel in San Francisco.