2-10 laatste dag in San Francisco

Door Ryan en Jan - 03-10-2011 06:49

Vandaag onze laatste dag in San Francisco die we zijn begonnen met een lekker ontbijt bij Starbucks. Daarna naar het visitorcentre gegaan om een buskaart te halen. We wilden het 1e ritje maken met de cable cars maar daarvoor moesten we een half uur in de rij staan dus dat hebben we maar zo gelaten. Daarna naar Coit Tower gegaan. Van daaruit heb je een panoramaview over de stad. Om daar te komen moest je eerst wel een gigantisch stuk klimmen. Moet je zo wie zo wel in S. F.  maar het uitzicht was prachtig.

Jammer dat ze voor de openingen in de toren ramen hebben gezet, het waait daardoor niet maar maakt het fotograferen er niet beter door. Daarna weer verder met de bus naar de Golden Gate Bridge waar het dit keer niet in mistig was. Er valt daar veel te fotograferen en dat hebben we dan ook gedaan.

We zijn de bridge voor een groot deel opgelopen, het was er ijzig koud. Af en toe zag je een wolk op de brug verschijnen. Je hebt er een prachtig uitzicht over San Francisco en Alcatraz. Op de terugweg zagen we nog een stuk kabel die ze gebruikt hebben voor de ophanging. Jeetje wat een kleine kabeltjes zie je in die doorsnede.

Daarna terug gelopen via Fort Mason dat begint onder de G.G. Bridge.

Op de weg langs het strand stonden een paar prachtige bomen.

We zijn verder gelopen langs het strand naar het Palace of fine arts. Jammer genoeg was het gesloten maar het gebouw zelf was zeker de moeite om op de gevoelige plaat vast te leggen.

Omdat we vandaag ook weer genoeg km. hebben afgelegd zijn we met de bus naar Fishermanswarf gegaan voor een lekkere vis maaltijd. We hebben gesmuld en zijn rond 8 uur met de bus terug gegaan naar ons hotel. Op deze avond na zit het Amerika avontuur er voor ons helaas op. We hebben er van genoten.

Lieve mensen, we willen jullie allen bedanken voor het meereizen en voor jullie leuke en lieve reactie's via ons blog, e-mail of sms. We vonden het leuk dat we onze belevenissen konden opschrijven in ons blog en daarmee jullie op de hoogte konden houden. Dit was ons laatste blog, dinsdag komen we om 9 uur aan op Schiphol en worden heerlijk opgewacht door Pascal en Gwenda.