Paddenstoelen en watervallen

Door Leon Broere - 08-09-2011 18:49

Voor we maandag op gingen heeft Anja nog 2 white tailled deers  gezien op hetzelfde weiland waarop ze gisteren ook al als eerste deze herten waar nam. Ik was er helaas niet bij omdat ik deze blog aan het bijwerken was.

Vanuit de camping in Donald waren we om een uurtje of 10 vertrokken richting Golden om daar eerst boodschappen te doen voor de komende dagen. Daarna, het was ondertussen al  11 uur geweest, hebben we op een parkeerplaats lekker in het zonnetje ontbeten.

De rit daarna voerde ons door Yoho National park. Als eerste hadden we een hike rondom  Emerald lake op het programma staan en daarna als toetje een korte hike naar Hamilton falls. Totaal zijn we zo’n tweeënhalf uur onder de pannen geweest. De spiertjes begonnen al weer signalen af te geven dat het genoeg was geweest. Maar wat was het indrukwekkend, Emerald lake met z’n vele stroompjes die in het meer uitmonden, met daar om heen vele besneeuwde bergtoppen. Ook genoten we van de bloemen en paddenstoelen die er, in ieder geval voor de degene die er belangstelling voor heeft, overweldigend aanwezig waren. De Hamilton  falls vielen tegen, het was niet meer dan een stroompje en het steile pad met de daarbij behorende inspanning eigenlijk niet waard. De volgende stop was bij de Natural Bridge in de Kicking Horse River waar een enorme hoeveelheid water door een enorm smalle kloof zijn weg vindt. De laatste halte voor vandaag waren de Takakkaw Falls waar het water van ruim 250 meter naar beneden stort om uiteindelijk in de Yoho River uit te komen. De huidige zonstand leverde een mooi e regenboog op in de waterval, schitterend. Voor we terug waren van deze laatste hike zagen we nog een grond eekhoorn, de Columbian ground squirrel. Verder hebben we vandaag weer verschillende mooie volgens gezien zoals de kraai , maar dan groter dan zoals wij hem kennen in Nederland, de Gray Jay, mooie blauwe Steller’s Jay en een specht die werkelijk op de boom timmerde. Kortom een mooie dag met adembenemende natuur.

Aan het eind van de middag richting Lake Louise gereden. De provincie grens van Britisch Columbia naar Alberta gepasseerd wat betekent dat de klok weer een uur voorruit gezet kan worden. Bij het informatie center nog naar een camping geïnformeerd. Uiteindelijk bleek dat die letterlijk om de hoek lag.  De Lake Louise campground is een enorme campground. Opvallend zijn de vele  maatregelen die moeten voorkomen dat er wildlife op de camping komt.  Hier zullen we in iedergeval een aantal dagen blijven.