Dag 1 Ons vertrek naar de USA

Door Jean & Loret - 31-03-2012 06:15 Woensdag 28 maart Vandaag is het dan eindelijk zover. Ons vertrek naar de USA. 5.15 uur staan we op en vullen onze koffers nog met de laatste spulletjes. We eten een ontbijt en laden de auto. 7 uur stappen we in de auto en rijden via Geilenkirchen naar Düsseldorf. Het is buiten erg mistig en harder rijden dan 60 km is niet verantwoord. Door de mist en het verkeer dat door de drukte soms langzaam rijdt komen we pas aan op Düsseldorf airport om 9 uur. Onze vlucht naar Londen vertrekt om 11 uur en eigenlijk hadden we 3 uur voor vertrek al op de luchthaven moeten zijn maar helaas............ Door overmacht hebben we dit niet kunnen redden. Dus gauw de koffers inleveren en door de douane gaan. Nog tijd voor een broodje en een kop koffie, even nog kijken op internet voor vertrek. We vergissen ons per abuis in de tijd en als we bij de gate aankomen is het al 10.45 uur. Oeps......  Snel instappen en ja hoor wij zijn de laatsten. we zitten helemaal achter in het vliegtuig, plek 29 van 30. Het vliegtuig is niet helemaal vol en we hebben alle plaats. Na 1 uurtje vliegen landen we op Heathrow airport Londen. Wat een mooi schoon vliegveld! We pinnen Engelse ponden en gaan een kop koffie drinken en een lekkere sandwich eten. We vertrekken om 16.45 uur naar Los Angeles. Eerst weer door de douane en ja hoor, het poortje gaat piepen, dus schoenen uit en je wordt gefouilleerd. Het blijkt het ijzerwerk te zijn in de schoenen. Uiteindelijk alles in orde en we gaan verder naar de gate. Vanuit Londen vliegen we met een boeing 777 van Air New Zealand naar LAX. Wat een luxe in dit vliegtuig! Iedere passagier heeft een eigen tv scherm voor zich en kan kiezen uit legio films, spelletjes en muziek. We krijgen keuze uit 2 soorten warm eten en later op de vlucht nog keuze uit 2 light menu's. ETA LAX is 19.25 uur. Tijd totale vlucht naar LAX 10.45 uur. Tijdens de vlucht hebben we meerdere films gekeken en lekker een dutje gedaan. Service aan boord was erg goed, vriendelijk en behulpzaam personeel. We landden op LAX om 19.25 uur en gaan hier door de customs. Nothing to declare. We halen onze koffers van de band en bellen naar de Comfort Inn Cockatoo waar we hebben gereserveerd voor de overnachting. De shuttle haalt ons op en brengt ons naar het hotel. Een kamer met 2 King Size bedden, wat een luxe. Na een lange dag gaan we moe en voldaan heerlijk slapen, nieuwe energie opdoen voor dag 2.  Greetz Djeen en Loret. Ps: onze foto's zien jullie in de loop ven de komende dagen, nog even geduld.......