Grand Canyon part 1

Door Nicky & Rianne - 29-10-2011 06:38 Vanochtend hebben we Lake Havasu City in alle vroegte verlaten. Eerst zijn we nog even langs de Londen Bridge gereden. Deze brug is vanuit Londen overgebracht naar Lake Havasu City, en hier is hij weer opnieuw opgebouwd. Vervolgens zijn we richting Kingman gereden, om vanuit daar een stuk over de route 66 te rijden. Hier hebben wij een lichte teleurstelling moeten verwerken. We waren op zoek naar het "ouderwetse" Route 66 bord, maar deze staan er helemaal niet meer! Alle borden zijn vervangen door veel kleinere bordjes die lang niet zo mooi zijn! Rond een uur of 2 reden we Tusayan binnen. Een kleine plaats op ongeveer 1 mijl voor de zuidingang van Grand Canyon National Park. Hier verblijven wij in The Red Feather Lodge; een goed onderhouden hotel met mooie kamers. Nadat we hebben ingecheckt, zijn we meteen doorgereden naar de Grand Canyon. We wilden vandaag graag de westkant van de South Rim bekijken, zodat we morgen in oostelijke richting over de Desert View Drive onze weg kunnen vervolgen naar Monument Valley! Eenmaal bij het Visitors Centre aangekomen, stond de eerste Elk ons al op te wachten. Vervolgens hebben we ons laten informeren over wat we allemaal konden zien. We zijn als eerst met de shuttlebus een rondje gereden langs alle lodges die in het park gelegen zijn, en vervolgens even bij Grand Canyon Village uitgestapt. Dit stelt niet heel veel voor; een paar winkeltjes met voornamelijk souvenirs. Vervolgens hebben we onze weg vervolgd naar de Bright Angel Lodge. Van hieruit heb je aan prachtig uitzicht over de Canyon. Wat een geweldige Canyon en zo groot, dat je je het haast niet kunt voorstellen. Hier hebben we heerlijk van het uitzicht genoten en een paar mooie kiekjes kunnen schieten.  We wilden graag de zonsondergang bekijken bij Yavapai point. Dus hier moesten we om 17:30 uur zijn. We merkten al dat het steeds kouder werd, tot rond de 6 graden. De zonsondergang was daadwerkelijk prachtig en zeker de kou waard! Nadat de zon in z'n geheel onder was, zijn we gauw weer de bus ingesprongen om zo weer naar het beginpunt gebracht te worden. We dachten snel de auto in te gaan, maar dichtbij het Visitors Centre had een hele kolonie Elks zich verzameld en waren heerlijk aan het eten. De Elks zijn trouwens zeer dicht bevolkt bij de Grand Canyon!!  Morgen vertrekken we dus richting Monument Valley, maar eerst zullen we genieten van de oostkant van de South Rim. Groetjes Saskia en Nicky