Inschepen

Door Peter de Groot - 27-11-2011 21:54

Inschepen!

Om 11.00 uur moesten de koffers klaar staan. Deze zouden gehaald worden. Wij zelf moesten om 13.00 klaar staan in de lobby voor de transfer naar ons volgende verblijf, het cruiseschip MSC Poesia.

In vergelijking met vrijdag was het weer bar en boos. Het was koud en erg nat. Het regende behoorlijk en later ging dat over in (natte) sneeuw. In de Starbucks om de hoek ons ontbijt gehaald, een kop koffie en een broodje. Daar hadden we contact met het thuisfront. Gwendolyn maakte zich op voor de spokentocht in Veenwouden.  Ook kwam Stephan online. Jesper sliep een nacht bij Stephan en Marine, dus hij kwam ook online. Via Facetime konden we met elkaar bijpraten. Dat was erg leuk. Jammer dat de verbinding geleidelijk wat slechter werd.

In Starbucks zaten, uiteraard, ook Nederlanders. Zij wachten ook op de transfer van het hotel naar de Poesia. Zij vertelden dat ze donderdag aankwamen. Op Schiphol was vertraging zodat ze in Frankfurt zeer snel moesten overstappen. Toch had het vliegtuig vertraging waardoor ze in New York moesten wachten. Daarna wachten bij de Immigratie. Dat duurde al met al ook een paar uur. Toen kon de buschauffeur het hotel niet vinden en reed daar (in de spits, alles eenrichting verkeer) een paar keer voorbij. Kortom zij waren pas rond 18.00 plaatselijke tijd in het hotel. Dus er bleef van de donderdag niets over. Dat was een minder leuke start. Dan hadden wij het in Boston heel anders. Snel en correct, binnen een uur .

Later in de lobby ontmoetten we ook Nederlanders, Bart en Coby. Daar hebben we heel gezellig mee staan praten.

Zij hadden al een ervaring met cruisen, dus veel informatie gekregen.

Met de bus naar  de haven. De organisatie was niet zoals we het hadden doorgekregen. De koffers moesten we alsnog zelf in de bus stouwen, geen probleem hoor. Maar er was een hele organisatie omheen en dat was eigenlijk niet nodig.

Het was steeds heviger gaan sneeuwen. De foto’s geven wel een beeld.

In de ontvangsthal zijn we ingecheckt. Dat liep allemaal wel prima. Aan boord, naar de hut. . Een bed, een zitje en een douchecabine. Zelfs een TV, films tegen betaling, dat weer wel. Maar volgens mij is er ook geregeld een gratis film.

Koffers uitgepakt en meegedaan aan de reddingsoefening. Overal worden foto’s van gemaakt maar tot nu toe staan we daar niet ze florrissant op. Dus deze mogen ze houden.

’s Avonds naar het diner. Bij het inchecken wordt je al ingedeeld per tafel. Wij kwamen uit op 552. Met die mensen die er al zaten hadden we gelijk geen contact. De klik was  er gewoon niet. Omdat we het erg gezellig hadden met Bart en Coby hebben we ons naar hun tafel laten omzetten. Daar was nog plaats genoeg. We trekken al wat met hen op en dat is leuk.

Het vertrek werd niet 20.00 uur maar pas 00.30 uur. Door het slechte weer hadden de vliegtuigen uit Europa veel vertraging. En er zaten gasten in van de Poesia. We zijn opgebleven om langs het Vrijheidsbeeld te varen. We hebben foto’s gemaakt maar deze zijn helaas mislukt. We vinden het toen wel best en zijn naar bed gegaan.