Valse start
Door Ab Hofman -
16-05-2012 16:41
Het vroege opstaan en de reis naar Schiphol liepen voorspoedig. We
hadden de digitale snelweg gebruikt om in te checken en de
bedoeling was om verder alles via de automaten af te wikkelen. Maar
die waren buiten gebruik, dus in de rij. En dat zou niet de laatste
zijn vandaag. De vlucht verliep zonder veel vermeldenswaardige
berichten of jullie moeten het leuk vinden dat we bij de goede
verzorging ook een ijsje kregen. Ook de landing in Houston verliep
vlekkeloos. We hadden 2 uur overstaptijd en dat bleek een zeer
kleine marge. Enorme rijen voor de douane. Veel paniekerige mensen
die dachten hun volgende vlucht niet zouden halen en ik telde ook
het aantal minuten voordat wij onze douanekantoor zouden
passeren... geen paniek maar het zou krap aan worden. Na 1 uur en
een kwartier waren we bij de aardige man die ons de grens over liet
lopen. Vlug naar de bagageclaim en opnieuw de koffers op de
volgende loopband. Maar eerst weer een rij. Koffers op de band
gedropt en dan haastig naar de tweede controle van handbagage en je
'lijf'. Weer een enorme rij. De tijd begon te dringen. Flink aan
het zweten, want het was warm. Ojee voor deze controle weer
superlange rijen. Uiteindelijk hadden we nog een kwartier over. Er
rijden over zo'n vliegveld van die karretjes rond en ik heb er een
aangeschoten en gezegd dat we met haast naar terminal C moesten.
Hij gaf flink gas en voor een tip kwamen we bij onze gate. Weer een
rij. Maar nee.... "you're going to San Francisco?" "Yes..." . "
What take you so long. You had to be here an hour ago.."
boardingkaarten inleveren en we krijgen nieuwe kaarten en dus
andere plaatsen. Rennen door de slurf en zwetend achter in een
boordevol vliegtuig met drie drukke kleine kinderen op de
achterbak. Pfff net gehaald, het zweet sijpelt. We zitten vlak voor
de toiletten en volgens ons ging iedereen in het vliegtuig wel twee
keer plassen. Na een dikke drieeneenhalf uur landden we in San
Francisco. zonnig maar fris. Een eind lopen naar de bagageclaim en
ja hoor.. Maar 1 koffer. Ook na een uur geen koffer. Dus aangifte
bij de balie van United. Korter rijtje maar langere wachttijden.
Iedereen moet goed geholpen worden. Een mijnheer heeft allemaal
bolletjes in zijn opgesneden koffer. Alluminiumfoliebolletjes. Ik
kan niet zien wat er in zit. Een mevrouw die met ons te laat was,
was ook haar koffer kwijt. "fijne mensen die Hollanders",zegt ze,
"so tollerant". OK nog even. We krijgen een mevrouw die het
toetsenbord met 1 vinger bediend en na veel op en neer gepraat
wordt het verschil duidelijk tussen Hofman en Hulsman en lopen we
na plm. Een uur met een bewijsje dat we koffer missen. Er staat een
vermissingsnummer op en je kunt via internet volgen waar je koffer
is.... We nemen een taxi naar het hotel. Duur maar we zijn wel een
beetje veel moe.
Je kunt alleen reageren op dit bericht als je bent ingelogd.
Reacties
Gerard Staals 16-05-2012 17:44
Groet van Gerard en Gemma.
Guy 16-05-2012 17:58
Groeten Guy
Guy 16-05-2012 19:58