Fog

Door Ab Hofman - 17-05-2012 07:17 De koude golfstroom uit het noorden zorgt er voor dat het water van de baai bij San Francisco ijskoud is en ook zorgt het heel vaak voor mist. Zo ook vandaag. Het was nagenoeg de hele dag grijs en koud. Het weerhield er ons niet van om een tocht naar het eiland Alcatraz te maken. Vanuit het hotel liepen we naar Powellstreet en pakten daar de eerste kabeltram om negen uur. Boven gingen we ontbijten bij Pat's cafe. Een croissant met scrumble eggs en ham en in de schil gebakken zoete aardappels en ieder een pancake met kersenjam. Twee flinke bekers koffie maakten de start compleet. Lekker en geen overdreven porties. We lopen enkele straten verder naar pier 33 en na op foto gezet te zijn vertrokken we om 11 uur naar Alcatraz. Daar een audiotour in het Nederlands die het bezoek aan dit gevangeniseiland goed ondersteunde. Met meer zon zouden we langer zijn gebleven en nog meer hebben genoten van de bloemen en de vogels. In de middag voeren we terug en pakten onze hop-on toer weer op. We besloten om haigstreet eens te bekijken. Deze oude hippiestraat probeert haar 60'er jaren status hoog te houden. Er lopen naast de homeless en junks veel kleurrijke figuren rond. Ook gezellige muziek en veel kledingwinkeltjes, tattooshops,gitarewinkel en gezellige eettentjes. Tegen. Avond eten we bij Asqew. Gezonde hap met gepeperde peersalade en kaas en een spies (skew) met beef of chicken en aardappelpuree met knoflook. Lekker biertje erbij met de naam flying dog en de gezelligheid was compleet. Naast het gezellige eethuisje speelde een band in een portiek Ierse muziek. We hoppen bij Hippiepark weer op en spoeden ons via de Golden Gatebrug, in de mist, naar unionsquare, waar de band Moonalice optreedt. Al is het koud het is de moeite waard. Er wordt flink gedanst door de meest vreemde figuren van jong rot oud en op of van de wereld. Toen we nagenoeg tot op het bot koud waren zijn we terug naar het hotel gelopen. Morgen vertrekken we uit SF. Maarten willen we bezoeken bij Google. Die afspraak loopt, al is ie vandaag ziek thuis zo weet hij ten melden. Tot morgen.