Philadelphia dag 5

Door Mark en Jennifer - 07-04-2012 23:46 Vandaag hebben we de huurauto opgehaald bij airport Newark. Net buiten New York. Omdat de midsize modellen op waren kregen we een fullsize! Lucky us. Een nieuwe wagen met alle opties. Het is een automaat dus Jen moest even wennen. Na 2 keer als een idioot op de rem getrapt te hebben had ze wel door hoe ze de auto moest besturen.

Vandaag gaan we op weg naar Washington. We hadden de TomTom eerst verkeerd ingesteld waardoor die ons naar Pennsylvania wilde sturen, maar daar kwamen we gelukkig snel achter. Na de TomTom goed ingesteld te hebben kwamen we langs Philadelphia. Hier hebben we een tussenstop gemaakt. We hebben de Independence hall en Liberty Bell bezocht. Dat hadden we vrij snel gezien en zijn toen weer op weg gegaan.

De manier van autorijden op de highway is heel anders. Iedereen rijdt hier niet harder dan 120km. Het is nog een beetje uitvogelen op het dashboard met de mijlen. Kilometers bestaat hier niet. Rond een uurtje of 18.00u kwamen we bij ons hotel aan. We hadden de auto geparkeerd in de garage van het hotel. Bij het inchecken vertelde de meneer dat het parkeren $ 40 per dag kost!!! Stelletje afzetters. In Washington zijn overal parkingzones waar je niet langer dan 2 uur mag parkeren. Hoe ze dat controleren vraag ik me af want zoiets als een parkeerschijf kennen ze volgens mij niet! Van 20.30 u - 7.00 u is het gratis dus hebben we hem aan de weg gezet. We hebben ook inwoners gesproken en die zeiden dat de parkeertarieven hier echt outragues zijn! Ja je moet hier echt op je centjes letten anders zijn we aan het einde van onze vakantie arm!

s' Avonds hebben we voor het eerst echt een lekkere maaltijd gegeten! Eindelijk. Alles is hier namelijk gericht op Junkfood! Alleen het water wat we bij de maaltijd kregen was niet te drinken! Net alsof je een slok hebt genomen uit een zwembad haha. In het water zit Chloor. Het waterreiningssysteem is hier beduidend niet zo goed als in NL.