Niagara Falls

Door Elly Willems - 29-05-2012 00:03 We hebben een camping gevonden in de buurt van de Niagara Falls en zijn de volgende dag tegen 14 uur naar het Niagara Falls State park gereden, zo'n 11 mijl terug. We hebben de camper bij het Aquarium neergezet en zijn met de trolley naar het visitor centre gegaan. Daar zagen we voor het eerst de 3 watervallen. Op allerlei plekken kon je ze van dichtbij bekijken. Het zijn de American Falls, de Bridal Veil Falls en de Horseshoe Falls. het was een prachtg gezicht. We kochten een discovery pass, waarmee we overal in konden. We wilden naar de Cave of the Winds, daar kan je van onderaf de eerste twee watervallen zien. Maar daar stond een ontzettend lange rij en daar hadden we dus geen zin in. We hebben eerst wat gegeten en gedronken en zijn toen verder gelopen, naar het Terrapin point, waar je heel dicht bij de Hoerseshoe Falls kon komen. 's Morgens hebben we heel rustig aan gedaan en geluierd en gelezen en tegen 14 uur zijn we naar het Niagara Falls State park gereden, zo'n 11 mijl terug. We hebben de camper bij het Aquarium neergezet en zijn met de trolley naar het visitor centre gegaan. Daar zagen we voor het eerst de 3 watervallen. Op allerlei plekken kon je ze van dichtbij bekijken. Het zijn de American Falls, de Bridal Veil Falls en de Horseshoe Falls. het was een prachtg gezicht. We kochten een discovery pass, waarmee we overal in konden. We wilden naar de Cave of the Winds, daar kan je van onderaf de eerste twee watervallen zien. Maar daar stond een ontzettend lange rij en daar hadden we dus geen zin in. We hebben eerst wat gegeten en gedronken en zijn toen verder gelopen, naar het Terrapin point, waar je heel dicht bij de Hoerseshoe Falls kon komen. Daarna wilden we naar film in het theater maar daarvoor moesten we ook weer in de rij staan, zo'n 45 min. Het was waarschijnlijk vandaag zo druk omdat het een vrij weekend was voor de Amerikanen vanwege Memorial Day. Er waren vooral heel veel Indiase mensen (wel voor 50%), en verder veel Aziatische mensen, heel opvallend. Na de film zijn we naar het observatiedeck gegaan waar de watervallen mooi verlicht waren. het was ook opvallend dat aan de Canadese kant heel veel hoge gebouwen stonden die ook allemaal verlicht waren en er was ook flink harde muziek te horen, een beetje kermisachtig. Het was ondertussen best koud geworden en we zijn weer terug naar de parking gelopen.De volgende dag besloten we om al vroeg te vertrekken. Om half 8 stonden we op en om 9 uur waren we weer in het park, waar al een rij voor de Maid of the Mist stond, een boottocht van een half uur, langs de American en de Bridal Veil Falls naar de Horsshoe Falls, waarbij de kapitein probeert zo dicht mogelijk bij de donderende muur van water te komen. Om 9.15 vertrok de eerste boot, en na ongeveer een half uur in de rij konden wij met de 2e boot mee. Er kunnen zo'n 300 mensen op de boot. We kregen allemaal een blauwe poncho aan, die hard nodig was want het werd een zeer vochtige maar ook indrukwekkende boottocht. Echt de moeite waard. Daarna zijn we wat gaan drinken en toen zijn we over de Rainbow bridge naar Canada gelopen. Het was geen enkel probleem de grens over te komen. Daar hebben we geluncht en zijn daarna helemaal langs de kloof naar de Horseshoe Falls gelopen. Vanaf deze kant had je heel mooi zicht op de watervallen. het was hier ook lang zo druk niet. Het was wel minder mooi dat er gewoon een autoweg langs de kloof loopt. Al met al hebben we de watervallen nu van alle kanten bekeken en het is goed zo.

Ada 29-05-2012 08:20 {{button-5796}}

Ben heel benieuwd naar de fotoos Gr.

Roel 29-05-2012 14:43 {{button-5805}}

Beste Elly en Ton,

De watervallen staan op mijn wensenlijst.
Lijkt me inderdaad indrukwekkend.
Fantastisch dat jullie het hebben gezien.
Groet Roel

Gerard en janny 29-05-2012 17:26 {{button-5810}}

hallo globetrotters !
bedankt voor jullie kaartje !
wij zijn al heel blij dat we in N`Holland prachtige grutto`s hebben gezien !!

Nog veel fun !

Louis Waijers 29-05-2012 21:37 {{button-5817}}

Zoals eerder geschreven, nu naar de falls aan het kijken op earth, kan me voorstellen dat je deze echt gezien moet hebben, om te bevatten hoe mooi de natuur is. komt er misschien nog van?
Prettige voortzetting,Louis

Irma 31-05-2012 21:36 {{button-5910}}

Hoi Ton en Elly,
Wat schrijf je toch mooie verhalen Elly! Erg leuk om te lezen en jullie zo te volgen. Geniet nog van de laatste week! Ik kijk al weer uit naar jullie verhaal over New York (staat ook nog op ons "lijstje").
Vele groeten, Irma

monic 01-06-2012 10:26 {{button-5922}}

zoveel indrukken. . . .het moet een prachtige reis zijn.
Geniet van jullie laatste week en tot de volgende week
groetjes
Monic en Willem

Jo en Petra 01-06-2012 21:21 {{button-5930}}

Uniek om deze watervallen te zien. Fijne week nog en goede reis terug.

Pieter en Jose 02-06-2012 22:14 {{button-5955}}

Wat zijn we benieuwd naar jullie verhalen en foto s.Dat wordt afkicken in Wijchen maar....wij helpen jullie daarbij,(de rest van de pleiners ook).De borrel staat al koud.Nog even genieten van deze laatste dagen in Amerika!Een lieve groet van ons twee!

gerard en wilma. 04-06-2012 22:26 {{button-5993}}

Nou vakantie gangers, wij zijn er klaar voor! we vertrekken donderdagochtend om 5 uur (dat wil vooral gerard graag!) dan zijn we de file,s voor. Onze australische vriend gaat woensdag terugvliegen (snik)
maar gelukkig komen jullie weer terug. wij zijn erg benieuwd naar jullie verhalen ed. heb een goede vlucht naar nederland! groeten vanuit een koud, regenachtig Wijchen.
Het was gisteren net zo koud als op de eerste kerstdag van 2011.groeten ons

Marieke Willems 11-06-2012 17:09 {{button-6176}}

Ik ben jaloers!!! Niagara Falls staat erg hoog op mijn lijstje van dingen die ik graag ook wil zien!