EErste dagen van de reis

Door W.M. van Merriënboer - 18-06-2012 05:50

Hallo allemaal,

Nu heb ik al een bericht door gedaan en die is nie god gegaan, dus nu opnieuw en hopelijk lukt ht nu. Wij zijn goed aangekomen in Calgary en hebben een mooi vlucht gehad. Het weer was zo goed, dat wij de aarde heelgoed konden zien. Ik heb de ijsbrgen van groenlnd en ijsland met de stad Reykjavik zien liggen en de ijs schotsen die gescheurd zijn. Daarna een spiksplinter nieuwe Chrysler auto opgehaald en zo begon de reis. De wegen zijn heel goed, maar je moet wel de juiste nemen, anders is het mooi zoeken en vragen om op de weg te komen. Dit ging weleens goed mis en zeker bij Calgary. We zijn de volgende dag naar Drumheller gereden en toen werden we overvallen door en nood hagel bui, waardoor je echt niks meer kon zien. De hoodoos hebben we gezien en en kolenmij. toen wilden we naar het museum van de dinosaurissen, maar zover zijn we niet kunnen komen, want het water stond tot aan de wielen van de auto s. Volgende dag naar Banff en wouw, die weg was zo prachtig met de sneeuw op de bergen en het resort is tof. Daarna gingen we nar de Ice Haighway en dit is onbeschrijflijkmooi. Hebben een beer gezien en natuurlijk foto s en gefilmd. Vandaag naar een Meer en wateval. Ook dit hebben we moeten laten schieten, omdat het slecht weer was en wij drie kwartier door de modder moesten gaan lopen om daar te komen. Daarna toch maar naar het hotel, want het wordt te laat. Iedereen is hier vriendelijk en wij koemen er ook met ons Engels., want dit hebben we el nodig. Wel leuk als je verdwaald, want dan komen de leukste dingen die je niet verwacht. zoals ineen voor een winkl staan waar je wijn kan kopen of iets te eten, wat we dan net ook nodig hebben. Of een chick hotel waar overnachten $ 500,00 kost. Wij stappen dan zeker even binnen . Moregen rijden we naar Jasper en onderweg stappen uit om de Ice Fiels te bekijken. en ook een Grote aterval. Hopelijk is het weer wat beter. Maar we vermaken ons en genieten van de overweldige natuur. Truus en ik genieten volop van het uitgestrekte Canada met de Rocky Mountains.  Groetjes van Truus en Wil