Joshua Tree, Bakersfield,Nacimiento en San Francisco

Door Wilma Grefhorst-Jeths - 09-06-2012 08:28

Daar zijn we weer met ons laatste verhaal waarschijnlijk, de rest gaan we wel persoonlijk aan jullie vertellen.

2/6 Ondanks de hoge temperaturen gaan we het Joshua Tree Nat. park in. We hadden ons er niet veel van voorgesteld maar het was wederom heel mooi. Prachtige natuur hele mooie bloemen ook. We maken 2 korte wandelingen want de temperatuur speelt ons parten.

3/6 Lange reisdag richting de kust onderweg stoppen we voor een overnachting in Bakersfield. Op Orange Grove tussen de sinaasappelbomen met witte stammen, volgens Hilly was het net Margraten. Mooie omgeving en prachtige camping.

4/6 We boeken nog een nachtje bij op Orange Grove en gaan naar Isabella lake via de canyon van de Kernriver. Opnieuw prachtige omgeving niet bekend maar wel heel geweldig.

5/6 Het is een erge lange weg naar Highway 1 aan de kust, als we daar aan komen is het erg winderig en koud. Ook zijn er weinig campings, dus besluiten we om weer wat het binnenland in te trekken. Op zoek naar een camping belanden we op een campground van het nat. forest bij Nacimiento Lake. Weer heel primitief maar met een gast aan tafel. Ons huishert(Bambi). Zij at zelfs brood uit de hand. En afwassen kon ze ook, ze likte de borden schoon.

6/6 Na al dat vele reizen hebben we wel een relaxdag verdiend. Dus Hilly en Wilma genieten van de zon aan het meer en Johan en Jan gaan een stukje wandelen.
s'avonds komt Bambi weer buurten ze is niet bij onze camper weg te slaan want de volgende ochtend staat ze weer voor de deur.

7/6 Reisdag langs de Pacific over Highway 1 naar San Francisco. Prachtig, prachtig en heel hoog en smal. We hebben genoten en weer veel foto's gemaakt.
Op zoek naar onze camping in Greenbrae rijden we over de Golden Gate, wederom zitten we met z'n allen te genieten behalve Jan want die moet op het verkeer letten.
Bravo Jan dwars door San Francisco in de spits.

8/6 Met de Ferry vanuit Greenbrae naar San Francisco downtown. Mooie tocht met een draagvleugelboot in 20 min. naar de overkant. Langs Alcatraz met uitzicht op de Golden Gate Bridge en Bay Bridge. We zijn naar Fishermanswharf gelopen en hebben op Pier 39 naar de zeeleeuwen gekeken. Toen met de Cable Car naar Union Square en na het winkelen weer terug.
'sAvonds met de ferry weer terug en blijkt dat vlak bij de camping aan de overkant van het water de gevangenis San Quentin is. Dit vertelde een aardige jonge Amerikaan ons op de boot. Daar wil je niet op bezoek zei hij nog want daar is een deathrow.

Morgen gaan we met de fiets over de Golden Gate Bridge rijden, richting Sauselito.
Zondag een inpakdag en maandag de camper inleveren en dan zit het er weer op helaas. Als alles meezit zijn we woensdag om 7.45 uur weer op Schiphol Veel liefs van ons en tot dan!!!