Hollywood

Door G. Broeks - 24-06-2012 06:05

Donderdag 21-6 parkeren we de camper op een parkeerplaats bij Santa Monica Pier (voorslechts 32 dollar) en laten ons bovenop de hop on hop off bus rondrijden. Onderweg horen we allerlei wetenswaardigheden waar DE sterren hebben gegeten' geslapen , zijn ontdekt etc. In Hollywood stappen we uit om wat te eten en natuurlijk over de walk of fame te lopen en het beroemde hollywood sign te fotograferen.Ook zien we de bekende theaters en studio's. Het

boeit ons eerlijk gezegd niet zo. Wij zijn geen echte film liefhebbers. Maar al met al zijn we toch de hele dag op pad

zZen besluiten nog een nacht op dezelfde camping te gaan staan. We eten een hapje bij een visrestaurant en zien de pelikanen weer voorbij vliegen' helaas zien we geen dolfijnen springen in de pacific maar de buurtjes hadden ze wel gezien.Ook kolibries op de camping; heel leuk om te zien' zo klein maar zo snel als de vleugeltjes gaan. Ook kunnen ze achteruit vliegen!

Vrijdag gaan we verder naar het noorden weer richting San Francisco. Het wordt ook steeds frisser al laat de zon zich nog welnsteeds volop zien. We maken een koffiestop in Solvang. Dit is een stadje helemaal in Deense stijl, heel grappig om dit in Amerika te zien, maar de koffie met deense koffiebroodjes smaken heerlijk. Dan gaan we op zoek naar Neverland waar Michel Jackson heeft gewoond. Met de Sygit navigatie hebben we die ook weer snel gevonden. (handig hoor Jeroen! nogmaals bedankt vor de installatie,  is voor iederen aan te bevelen) Helaas kun je Neverland niet meer bezichtigen maar toch leuk om bij de poort te zijn geweest en fotos en inscripties in de stenen te hebben gezien. We overnachten op Koa camping in Pismo Beach en zoeken eerst nog even het strand op. Morgen weer verder.