Williams route 66 en Grand Canyon deel 1

Door Marijke Plantinga - 05-06-2012 20:47

Internet op de parkeerplaats bij McDonalds. Zelfs bij de Grand Canyon hebben ze er een. Hier nog het verslag van gisteren.

Vanmorgen wederom vroeg wakker. Even lekker gedoucht en ontbijt gegeten en nog even naar Walmart voor wat laatste boodschappen. En weer tanken. En dan op weg naar de Grand Canyon, maar eerst naar Williams aan route 66! Na ongeveer 2 uur rijden
kwamen we aan bij Williams. Een klein stadje langs de route 66. Ontzettend touristisch, maar heel erg leuk! Typisch Amerikaans stadje en veel leuke foto's gemaakt. Een route 66 sign gekocht natuurlijk en voor Joost een kop koffie bij Starbucks.

We hebben er een uurtje rondgelopen en in winkeltjes gekeken en zijn vervolgens verder gereden naar de Grand Canyon. Na nog eens 1,5 uur rijden kwamen we hier aan. Eerst even naar het vliegveld om te kijken of ze nog plek hadden voor een helicopter tour. En dit hadden ze! Morgen 13:45 een tour van 50 minuten over de hele Grand Canyon! Hier hebben we natuurlijk heel erg veel zin in!

Vervolgens verder gereden naar het Visitors Center. De wandelschoenen aan en naar het eerste uitkijkpunt. Best spannend! Na 5 minuten lopen kwam de Grand Canyon in zicht. Echt adembenemend! En eigenlijk niet met foto of film vast te leggen.

We hebben natuurlijk veel foto's van de Grand Canyon gezien, maar in het echt is het totaal anders. Het gevoel bij zoiets groots heb je bij een foto natuurlijk niet. We hebben zelf ook veel foto's gemaakt en gefilmd. Echt fantastisch! We zijn een stuk het pad op gelopen en vanuit drie uitzicht punten gekeken. Al een stukje van de Colorado River gezien en een paar condors zien vliegen. Morgen gaan we een wandeling maken en zullen we nog veel meer zien. En natuurlijk de helicopter vlucht!

Het is ondertussen ongeveer 16:00 uur dus zijn we de camping gaan zoeken. Deze hebben we gelukkig gereserveerd, want bij de ingang van het park werd al aangegeven dat alle campings vol zijn. Wat een mooie camping is dit! Midden in het bos. Elke plek is erg groot en heeft natuurlijk een eigen picknick tafel en vuurkuil. Er lopen hier heel wat dieren rond in het bos. Terwijl ik dit zit te typen loopt er achter mij een eland langs (volgens internet is het een eland, een "elk" in het Amerikaans)! Echt heel gaaf! Heel veel foto's gemaakt natuurlijk. Hoop dat hij niet nog dichter bij komt want hij is best groot!

Straks lekker eten maken op onze 2 gaspitjes en Joost gaat een vuurtje maken. Als toetje marsmellows bij het vuur. Vroeg naar bed want morgen ochtend gaat de wekker om 4 uur zodat we zonsopgang kunnen zien! Daarna een stuk wandelen en 's middags in de helicopter!

Bij "fotoalbum" staan nog wat extra foto's.

Wim en Judith 05-06-2012 21:41 {{button-6021}}

Wat is het daar adembenemend mooi! En ook nog in de helikopter....! Niet de hele tijd filmen hoor, dan zie je niks.
We zijn best jaloers hoor, wat een mooie reis. En het is nog maar het begin.
Het blijft genieten tot nu toe! Natuurlijk wel goed uitkijken en hopen dat het volgende beest geen beer is!

Xxx

Tjeerd 06-06-2012 00:21 {{button-6027}}

Wa spannend met de helikopter. Je hebt gelijk wat je ziet kan je nooit op de foto krijgen.
Succes. Groet van mama

Wiebe 06-06-2012 12:53 {{button-6039}}

MOOI hoor !!! wou dat ik erbij was, maar dat wist je al :) ziet er heel mooi uit, kan niet wachten om de rest van de foto's te zien en natuurlijk het filmpje. eet smakelijk met jullie marsmellows en veel plezier morgen in de helicopter.

groetjes Wiebe

mama Anneke 06-06-2012 19:38 {{button-6047}}

nou als twee weten hoe je vakantie moet vieren...dan zijn jullie dat wel! we lezen met plezier jullie berichtjes en de foto's zien we graag! heel veel plezier,genieten maar...liefs mama en Dick en de groetjes van oma en opa xx