Grand Canyon NP 2

Door Marijke Plantinga - 07-06-2012 06:03

Hierbij het verslag van dinsdag 5 juni:

's Ochtends op 4 uur ging de wekker, want we willen de zonsopkomst zien. Met warme kleren aan en genoeg water en broodjes staan we om half 5 buiten de camper en gaan we opweg naar een van de uitkijkpunten. We willen lopen, maar er blijkt zo vroeg ook al een pendelbus te gaan dus deze nemen we. Om 5 uur komen we bij het uitkijkpunt aan. Er zijn redelijk wat mensen, maar hebben toch een mooi plekje en kunnen vanaf daar alles goed zien. Joost filmt alles en Marijke maakt natuurlijk weer heel veel foto's. Om 05:14 komt de zon boven de canyon uit.

Erg bijzonder en fantastisch om te zien! We blijven nog even kijken en besluiten met de pendelbus naar een punt te gaan vanaf waar we een wandeling willen maken. We willen een stukje van Bright Angel trail lopen. Dit pad loopt helemaal tot onderin de canyon en is een dag lopen. Om vervolgens de volgende dag weer terug te lopen. Lijkt ons heel gaaf, maar hebben we helaas geen tijd voor. We lopen tot aan het 1,5 mijl punt. Het begint al goed warm te worden. We komen een ranger tegen die verteld dat het inderdaad erg snel warm wordt en dat we niet te ver moeten lopen. Er wordt afgeraden na 10:00 uur nog te wandelen vandaag. Het is nog maar 06:15, dus dat komt wel goed. Het is een erg mooie wandeling. Het pad loopt de canyon in en is erg stijl. Na ongeveer een uurtje (door het stoppen voor de vele foto's) komen we bij het punt aan. Nu begint de klim terug naar boven. Ontzettend warm, maar heel erg mooi!

Gelukkig hebben we genoeg water bij ons. Onderweg komen we nog wat mensen op muilezels tegen die de hele weg naar beneden lopen. Erg grappig om te zien. Na in totaal 2 uur staan we weer boven. We willen graag nog meer wandelingen maken vandaag, maar we moeten om 01:00 uur op het vliegveld zijn. Dus we besluiten even langs de winkel te gaan om lekkere broodjes voor een tweede ontbijt te halen, want we hebben wel honger na die wandeling. Deze eten we op onze campingplek op. Even lekker douchen en op weg naar het vliegveld voor de helicoptervlucht!

We hebben de lange vlucht geboekt van 50 minuten, maar omdat het vandaag erg hard waait is het te gevaarlijk om deze te vliegen. De korte vluchten gaan wel. Jammer natuurlijk, maar we komen wel graag veilig weer terug dus nemen we de kortere vlucht van ongeveer 30 minuten. We krijgen wat uitleg van de piloot en we kunnen gaan.

Best eng in die helicopter! Helemaal omdat het flink waait. We zitten allebei bij een raampje, dus kunnen alles goed zien. We vliegen eerst een stukje over een bos en komen vervolgens bij de Grand Canyon. Wat geweldig! Zo zie je het echt niet vanaf de rand. Via de headset kunnen we de piloot horen die uitleg geeft over wat we zien. We vliegen over de Colorado river en een gedeelte in de canyon dat er uit ziet als een hart. Het hart van de Grand Canyon wordt het genoemd.

Ook vliegen we langs een paar rotsen die er uit zien als Kermit de Kikker. Na een klein half uurtje komen we weer aan op het vliegveld. We vonden het echt geweldig! We dit niet gemist hebben!

Op de terug weg langs de winkel voor wat boodschappen, want we willen bbq-en! Na het bbq-en een vuurtje gemaakt en hier hebben we nog even gezeten. Om half 9 waren we zo moe dat we maar naar bed zijn gegaan. We hebben weer ontzettend veel gezien en kunnen bijna niet wachten op de rest van de vakantie!