Antelope Canyon en Monument Valley

Door Marijke Plantinga - 08-06-2012 06:49

7 juni:

Voor vanmorgen hadden we van te voren al de Antelope Canyon tour geboekt voor half 10. Dit is een kloof die is uitgesleten door water waar je doorheen kunt lopen en hele mooie foto's kunt maken door het lichtinval.

We hadden eerst nog een beetje een probleem met de waterpomp. Niet met die van de motor gelukkig, maar met de waterpomp van het water in de camper. Hij bleef pompen terwijl er niets aan stond en het lekte achter uit de camper. Er leek een slang niet goed vast te zitten. We hebben eerst dus maar even Road Bear gebeld. Zij gaven ons het adres van een garage in de buurt. We hoopten dat het een niet al te groot probleem zou zijn, omdat we nog een flink stuk moesten rijden vandaag en het natuurlijk zonde van de dag zou zijn.

Eerst maar naar het kantoor van de Antelope Canyon tours. We werden in groepen opgedeeld en ging achter op een pick-up richting de canyon. Hier aangekomen werd ons eerst het een en ander uitgelegd over de canyon en wat we wel en niet mochten doen door onze gids, Abraham. De canyon is ontdekt door een meisje in 1932 en wordt beschermt door de Navajo's. Vervolgens gingen we de canyon in. Echt heel gaaf om hier door heen te lopen! Ontzettend veel foto's gemaakt. Was nog best moeilijk, want het was af en toe vrij donker. Maar we hebben heel wat mooie foto's. Onze gids gaf tips vanaf waar er mooie foto's gemaakt konden worden en welke figuren er in de stenen te zien waren. Erg grappig! Onder begeleiding van de gids zijn we de hele canyon door gelopen en vervolgens mochten we zelf weer terug lopen om nog wat foto's te maken. Aan het einde viel het zonlicht door de canyon en heeft Marijke heel wat mooie foto's kunnen maken.

De tour duurde ongeveer een uurtje en vervolgens gingen we weer in de pick-up terug naar Page. Onderweg kwamen we langs een soort rotonde met allemaal verschillende kerken. Ongeveer 12 naast elkaar. Erg grappig om te zien.

Weer terug bij de camper zijn we eerst maar naar de garage gereden. Het was ondertussen rond lunchtijd, maar de monteur wou er gelukkig meteen wel even naar kijken. Het bleek iets heel simpels te zijn. De slang werd weer vast gedraaid en we konden weer verder. Eerst nog even langs Walmart voor wat boodschapjes en even tanken en door naar Monument Valley.

Na een rit van ongeveer 3 uur kwamen we hier aan. Onderweg nog even lekker een snickers ijsje gegeten. Die is hier een keer zo groot als die in Nederland! Erg lekker
natuurlijk. We zijn nu in Utah en het is hier 1 uur later dan in Arizona. We schelen nu dus 8 uur met de tijd in Nederland. We zijn eerst naar het Visitors Center van Monument Valley gereden om te kijken of er nog plek was voor een tour. Want het was hier ondertussen al 17:00 uur. Er was nog plek voor een tour van 2,5 uur door de valley. Er stonden nog wat duitse mensen moeilijk te doen of ze wel of niet mee zouden gaan. Ze besloten niet mee te gaan en we waren dus met z'n tweeën. Een prive tour! Weer achterop een pick-up. Wat een gehobbel! Maar ontzettend mooi. Onze gids heeft ons veel mooie plekken laten zien en heeft ons een paar keer met z'n tweeën op de foto gezet. Dat is ook wel eens leuk natuurlijk, niet in ons eentje op de foto. De tour ging langs plekken waar je zelf, als je met je eigen auto gaat, niet mag komen. Onder andere langs een groot gat in de rots die op een oog lijkt waardoor de zon schijnt. En langs een plek waar een hele goede echo is. Joost heeft heel hard Marijke geroepen en deze werd duidelijk nog een keer herhaald. Echt heel leuk! We hebben het gefilmd. Het was erg
leuk om hier door heen te rijden. Er zijn hier heel veel films opgenomen zoals Once upon a time in the west (John Wayne) en Bassie en Adriaan zijn hier ook geweest (haha).

Na een hele hobbelige en vooral stoffige rit van 2,5 uur kwamen we weer terug bij de camper. Het is ondertussen al half 8, maar we zijn toch nog eerst even naar
het visitors center gelopen om even rond te kijken. Marijke heeft een mooie dromenvanger gekocht gemaakt door de Navajo's. Vervolgens naar de camping. Deze ligt heel erg mooi tussen de rode rotsen met uitzicht op Monument Valley. Eerst maar lekker even eten gekookt, want we hadden wel honger na zo'n lange dag! Vervolgens lekker gedoucht in de camper (handig, full hook-up) en straks naar de sterren kijken. Morgen gaan we verder naar Arches National Park waar we twee nachten zullen staan en geen internet zullen hebben. Dus het volgende bericht zal even op zich laten wachten.

Ook nieuwe foto's in het fotoalbum!