Bryce Canyon National Park

Door Marijke Plantinga - 11-06-2012 05:08

Bryce Canyon

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan omdat we vandaag de langste rit van de vakantie moesten maken, een dikke 500 kilometer. Eerst weer een half uur het hele park door en
uiteindelijk via de snelweg verder. Na 3 uurtjes zijn we gestopt bij "Denny's", een Amerikaanse diner. Hier hebben we geluncht. Joost heeft een hele grote steak omelet gehad, echt heel groot! En Marijke een salade, die een beetje tegenviel, maar dat geeft niks. Grappig om een keer in zo'n diner te eten. Ze lopen er echt rond met een kan koffie om de kopjes bij te vullen. We hebben even stiekem om ons heen gekeken hoe het hier gaat met betalen en fooi geven, want dat moet hier natuurlijk. De mensen laten de fooi achter op het tafeltjes en betalen bij de kasse. Dus dat hebben wij ook gedaan. Vervolgens zijn we weer verder gereden. Na een tijdje moesten we van de snelweg af en hebben we een heel stuk door het platteland gereden. Dit was heel erg mooi! Door de heuvels en door echt Amerikaanse kleine stadjes (bij sommige hadden ze overigens zelfs daar een Subway). Onderweg nog even gestopt bij een riviertje. Na nog eens 3 uur kwamen we aan bij Bryce Canyon National Park. Onderweg al een paar mooie rode rotsen gezien. We hebben eerst de camping opgezocht en de camper neergezet. We hebben weer full hook-up, best fijn na 2 nachten niets. We hebben een mooi plekje op een heuveltje. Er stopt een pendelbus voor de camping, dus we zijn met de bus eerst maar even het park in gegaan. Eerst langs het Visitors Center. Hier hebben we een wandelkaart gekocht en alvast een wandelroute voor morgen uitgekozen. We hebben besloten een lange wandeling van zo'n 15 kilometer te maken. Hierna zijn we met de bus nog iets verder het park in gegaan naar Bryce Point op 2530 meter. Vanaf daar hadden we een erg mooi uitzicht! Erg bijzonder om al die rode rotspilaren te zien en het ziet er erg mooi uit.

We hebben hier een tijdje rondgelopen en zijn toen terug gegaan naar de camping. We hebben wat gegeten en hebben lekker gedoucht in de douches hier. Toch beter dan in de camper! Nog even lekker voor de camper zitten lezen bij wederom een vuurtje en op tijd naar bed.