Yosemite National Park

Door Marijke Plantinga - 17-06-2012 06:42

16 juni 2012

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken, om zeven uur waren we al onderweg! Want qua mijl is Yosemite niet zo ver maar omdat we een heel stuk door de bergen moeten duurt het toch zo'n 6,5 uur. We zijn door Sequoia National Park gereden. We zijn onderweg nog wat grote bomen tegen gekomen en zijn nog even gestopt bij een hele grote holle boom waar je in kunt lopen. Heel gaaf! Een man die daar liep heeft een foto van ons gemaakt.

Vervolgens zijn we verder gereden, even getankt en na een uurtje waren we het park uit. We hebben bij Mc Donalds een Mcflurry gegeten. Het was nog maar half 10 en het was
er heel druk. Allemaal mensen al aan de hamburgers en ze hebben hier allemaal verschillende soorten ontbijt. Ze zetten we het aantal caloriën er achter. Maar ik denk niet dat iemand daar op let. Voor 5,99 dollar heb je 3 pannekoeken (met boter), twee worstjes, een hamburger, een egg mc muffin en een kop koffie. Onze mc flurry Rolo was groter dan die in Nederland en was maar 1,69 dollar! Niet vreemd dat de Amerikanen zo dik zijn.

Na het ijsje zijn we verder gereden. Door de wijngaarden en fruitbomen kwamen we na een hele tijd rijden weer in de bergen. Hier zijn we even gestopt en hebben we geluncht. Lekker zelf broodjes gemaakt. Vervolgens weer verder. Onze navigatie stuurde ons helemaal de verkeerde kant op! Daardoor moeten we weer een stuk terug rijden en zijn we de borden maar gaan volgen. Deze rit duurde veel langer dan verwacht! Om half 3 kwamen we eindelijk aan in het park. We hebben besloten eerst maar naar Yosemite Village te rijden om vanaf daar verder te kijken. Onderweg kwamen we een pad tegen naar een waterval. Die wouden we wel zien. Maar op de parkeerplaatse was het zo
ontzettend druk dat we maar zijn doorgereden. Yosemite is heel geliefd bij de Amerikanen en het is er altijd ontzettend druk. We hebben daarnaast de pech dat het weekend is. In Yosemite village is het zo druk dat er zelfs file staat! Er loopt een dubbele 1 richtingsweg door de village. Het is hier wel erg mooi. Grote watervallen, grote grijze rotsen, riviertjes en veel bomen. Maar doordat het zo ontzettend druk is en we de camper nergens kwijt kunnen (Parking RV & Trailer only bordjes trekken auto's zich niets van aan), valt de schoonheid van de natuur hier door helemaal weg. Je hebt echt het gevoel dat je in een pretpark loopt. We besluiten de camping op te zoeken en morgen heel vroeg weg te gaan zodat we voor alle drukte uit zijn. Maar onderweg staan we weer een hele tijd in de file. Het is er heel chaotisch. We vinden dit erg jammer van zo'n mooi park! Je hebt niet het gevoel in de natuur te zijn. Onderweg naar de camping, (die overigens niet een half uur vanaf Yosemite Valley ligt zoals ze op internet omschrijven maar zeker een uur rijden!) besluiten we morgen niet terug te gaan.
We hebben ons erg verheugd op dit park, maar in deze drukte vinden wij het niet leuk. We gaan daarom morgen al naar San Francisco. Dan hebben we daar 2,5 dag. Dit lijkt ons een erg mooie stad, en op deze manier hebben we hier iets langer de tijd om de stad te bekijken. Want 1 dag is eigenlijk niet genoeg natuurlijk.

Om 5 uur komen we aan op de camping. Na ingecheckt te hebben gaan we eerst maar even wat eten. Hierna gaan we even zwemmen, want het is ook hier ontzettend warm! Na het zwemmen gaan we lekker even douchen en kleren wassen (moet ook maar weer eens gebeuren). Daarna heeft Marijke onze blog bijgewerkt en hebben we nog even zitten lezen. Vervolgens vroeg naar bed, want we willen morgen vroeg weg! Vandaag was helaas een wat mindere dag, maar we hebben nog een hele week! En we hebben erg veel zin in San Francisco!