San Francisco dag 1 en 2

Door Bob de Clercq - 21-07-2012 06:56

Hey allemaal,

Zoals beloofd nog even het relaas van de afgelopen dagen, beginnend bij onze avonturen in San Francisco.

DAG 1

De eerste dag stond er een fietstocht(je) gepland naar de Golden Gate bridge en het Golden Gate park. De dag begon super goed, het zonnetje kwam zelfs even piepen. Eenmaal aangekomen bij het kraampje met de fietsen, gingen we vol voor de tandem! Na een kort testritje besloot ik (Stien) dat we de tandem mss beter toch konden laten vallen. Bob zat immers aan het stuur en blijkbaar ben ik toch niet zo goed in de leiding uit handen geven. :)

Toen we de fietsen dan hadden, vertrokken we op onze tocht. Al snel betrok de lucht en werd het echt koud. Op de weg naar de Golden Gate Bridge konden we gelukkig wel nog genieten van een aantal uitzichten van de brug zonder dat deze reeds volledig in de wolken was verdwenen. Het werd ons wel reeds snel duidelijk en dan vooral voor mij dat de omweg naar het Golden Gate park niet was weggelegd voor mij :)! Wanneer we de brug waren overgestoken gingen we iets eten in het "normaal" 'always sunny sausalito' waar het dus niet zonnig was, maar bewolkt en aan het miezeren. Omwille van mijn slechte conditie hebben we vervolgens gekozen van hieruit verder de Ferry te nemen terug naar San Francisco!

Aangezien het nog niet zo laat s'avonds was als gepland zijn we daarna nog op zoek gegaan naar de 'crookedest street of the world': Lombard street! Best wel indrukwekkend om te zien. Een straat op een enorme steile helling, waarmee met behulp van het aanleggen van talloze bochten de auto's zich toch aan de rit naar beneden kunnen wagen! Wel moet even gezegd worden dat we daar te midden van de chinezen belanden waardoor een foto trekken zonder een chinees hel moeilijk werd!

Na een vermoeiende dag zijn we geeindigd in een Mexicaan, aangeraden daar onze reisgids waar we heerlijk hebben gesmuld na een vermoeiende dag!

DAG 2

Op dag 2 hebben we optimaal gebruik gemaakt van het openbaar vervoer en zijn we eerst een bezoekje gaan brengen naar de painted ladies en het golden Gate park. De painted ladies waren knap, maar het park viel een beetje tegen!

Tegen de middag zijn we dan gaan eten in de ferry's building en zijn we vertrokken op onze tocht naar Alcatraz. Vlak voor we de boot op gingen klaarde het ook nog eens volledig op, waardoor we enorm mooie foto's hebben kunnen nemen van San francisco zelf evenals de Golden Gate bridge! Alcatraz is echt een aanreader om te doen! We waren serieus onder de indruk toen we s'avonds terugkeerden!!!

Terug op land begon onze trip tegen de tijd! Voor 11 uur moesten we proberen aan te komen aan onze camping in Yosemite. Het eerste gedeelte van deze trip verliep vlekkeloos, toen het volledig donker was, werd het echter veel spannender.... Eerst reden we bijna een aantal herten van de weg, waarna onze gps in de 'the middle of nohwere' aangaf dat we er bijna waren en ik (Stien) bijna een paniekaanval kreeg. Daar reden we dan op een verlaten, onverlichte weg zonder gps signaal en tussen de bos dat volzat met beren. Na een spannend uur rijden, kwamen we dan toch eindelijk aan op onze bestemming.

Daar aangekomen was de miserie echter nog niet voorbij.... Al ons eten en spulletjes met een 'geurtje' moesten weggestoken worden in 'bear boxen' en mochten niet in de tent gehouden worden! Wanneer Bobbie zijn rugzak leeg maakt, steeg hier een heel doordringende geur uit op.... Oh ja zijn bus shampoo was VOLLEDIG leeg gelopen en heel zijn rugzak had nu een geurtje! Na alles te hebben uitgewassen, konden we dan eindelijk ons bedje in! Hoewel ik echter niet veel geslapen heb dankzij het concert snurken dat onze geburen gaven!!!!

Om te besluiten kan ik zeggen dat San francisco met zijn heuvelachtige straten en prachtige straten echt ons hartje heeft gewonnen en dat onze rit naar Yosemite er een is om niet te vergeten en dit in de positieve zin!

Groetjes vanuit het veel te hete  Death valley!!!!!!!!!!!!!!!