Zondag 17-06: Treinreis naar New York city

Door Gwenda en Pascal - California 2018 - 18-06-2012 03:04

Vandaag vroeg opgestaan, aangezien we minimaal een half uur voor vertrek op Union Station moesten zijn. Eerst heerlijk ontbeten bij de Starbucks in het hotel. Daarna op weg naar Union Station, De metro sloot goed aan. Vorige week nog waren er werkzaamheden op dat stukje, waardoor we bijna 20 minuten op de volgende metro stonden te wachten. Nu ging alles echter supersnel, waardoor we dus bijna een uur voor vertrek aankwamen. Nog maar eens even gevraagd of we onze koffers als carry-on konden meenemen. Ja dus, dat kon.

In de trein hadden we geen vaste plekken; ga maar zitten waar je wilt. We hadden een lekker plekje, net iets ruimer dan de rest. We treffen het echter niet op onze reizen nu. In het vliegtuig een peuter die overgaf en vandaag een meisje dat over haar nek ging... en niet in een zakje, maar zo over de stoel en grond heen. Na amper een uurtje, toen we dus nog bijna 2,5 uur moesten. Dat was minder...

Aangekomen op Penn Station New York was het wel even zoeken. We hadden op Internet gezocht en gezien dat er een onbeperkte weekkaart voor de metro is. Toen we echter op het station stonden, kwamen we niet verder dan een enkeltje... De weekkaart was bij de machine niet verkrijgbaar en het station was één grote chaos! Gelukkig de goede metrolijn gevonden en ook vrij gemakkelijk het Novotel gevonden.

Wat een geweldig hotel! Echt super. Hele gezellige kamer, iets kleiner dan in Washington, maar met een echte zithoek met 2-persoonsbank. Uitkijk op Times Square, op de 32e verdieping. Het dakterras op de 6e verdieping is echt zo als op de foto's; ontzettend gezellig. Met onze A-clubcard hebben we toegang tot de business-lounge, waar we gratis WIFI hebben, koffie, thee, bottled water, fruit ed. Onder het hotel zit een kleine supermarkt, met bier! Verder een heel goed assortiment, trouwens.

We hebben eerst snel even iets gegeten, aangezien het inmiddels al half drie was. Daarna even wat boodschappen gedaan en toen naar Times Square geweest. Wat een belevenis... Totaal anders dan Washington. Dat was rust en grote afstanden. Dit is (gezellige) drukte, alles dicht bij elkaar. Het ene eettentje na het andere; we hebben zo ongeveer alle maaltijden al uitgekozen. Een mega Toys-R-us, M&M World en nog veel meer.

Aan het begin van de avond nog even 2 pizzapunten gehaald en mee terug genomen naar het hotel. Was heerlijk. Bij dat restaurantje gaan we zeker nog eens ontbijten en eten; het buffet zag er geweldig uit en was helemaal niet duur...

Voor nu nog even lekker ontspannen in het hotel. Wat we morgen gaan doen, zien we nog wel...