Donderdag 21-06: Shopping en Central Park

Door Gwenda en Pascal - California 2018 - 22-06-2012 05:28

Vandaag zou het volgens de weersvoorspelling nog warmer worden dan gisteren. Omdat Jan aangaf toch ook wel belangstelling te hebben in een Nook Glowlight zijn we vanochtend eerst maar weer naar Barnes&Noble gegaan, om te proberen de door mij gereserveerde Glowlight op te halen. (Tijdens ons eerste bezoek daar had ik al wel aangegeven dat ik deze niet meer nodig had, maar een nogal ongeïnteresseerde vrouw kwam destijds niet verder dan 'Dan haal je hem toch gewoon niet op...'.) Voor zover ik wist zou mijn gereserveerde exemplaar dus nog klaar moeten liggen.

Dat bleek echter wat anders te zijn... Een goede week geleden kreeg ik een mailtje van B&N, met daarin de melding dat mijn gereserveerde Nook er was en voor me klaar zou liggen van/tussen 18 en 26 juni. Geen vuiltje aan de lucht, zou je zeggen. Toen ik vanochtend echter aankwam stond dezelfde vrouw weer achter de counter en die wilde ik juist liever vermijden. Even gewacht totdat haar collega vrij kwam en toen bij hem aangegeven dat ik mijn gereserveerde Nook kwam ophalen. Zoeken in het systeem, ja, gevonden... maar deze pre-order is geannuleerd... Geannuleerd, waarom...? Omdat een pre-order slechts 3 dagen wordt vastgehouden en dat was van 13 juni (ontvangst mailtje) tot 16 juni...

Dat kan wel zo zijn, maar ik heb een mailtje dat toch echt zegt van 18 tot 26 juni! Kon ik dan mailtje laten zien? Ja, dan kan wel; telefoon erbij en opgezocht...

Ja, weet u wat er gebeurt... Er worden van deze standaard mailtjes uitgestuurd, met daarin een periode van bijna 2 weken, maar in werkelijkheid houden we een unit slechts 3 dagen vast. Dat wordt dan ook gemeld in het telefoontje dat u krijgt. Heeft u dat telefoontje niet gehad?

Nee, dat heb ik niet gehad omdat het hier een internationale reservering betreft. Tijdens het maken van die reservering was destijds aangegeven dat ze me zouden mailen ipv bellen. Was handiger, ook ivm tijdverschil ed.

Tja, we hebben geen units over. Misschien dat de manager iets voor u kan doen, maar die komt pas over een uur binnen. Geen probleem; wij gingen eerst wel even iets anders doen en kwamen een uur later weer terug. Zo gezegd, zo gedaan.

Een uur later dus naar Ryan, de manager. Die had het verhaal al gehoord van de medewerker die me eerst had geholpen. Erg vervelend allemaal, die fout in het mailtje ed. Tja en omdat u uit het buitenland komt heeft u dus dat telefoontje niet gehad. Maar weet u wat... We hebben nog een gloednieuwe gereserveerde unit van/voor een klant die echter een foutief telefoonnummer heeft opgegeven. We kunnen deze klant dus niet bereiken... U krijgt die unit van ons... Briljant; dank je wel Ryan! Ook namens Jan!

Pascal was ondertussen overgelopen naar de vijand en kocht een Kindle Touch bij de BestBuy.

Terug naar het hotel, alle spullen wegbrengen. Even snel wat eten, handdoek op de kop getitk en op weg naar Central Park gegaan. Het was ondertussen inderdaad weer loeiheet. We hebben 's middags heerlijk in de schaduw in Central Park gezeten. Beetje gelezen, gekeken naar de softbalwedstrijden die daar aan de gang waren. Was echt super!

Central Park is werkelijk schitterend aangelegd. We gaan nog een keer een hele dag terug; dat stond zo-wie-zo op de planning. We zijn nu niet verder gekomen dan 200 m erin, maar echt mooi. Gezellig!

Vanavond lekker 'thuis' afkoelen. Gisteravond was er overigens geen Internet in het hotel. Vanwege de hitte? We hebben vandaag de PC's in ieder geval aan zien staan en gaan dus proberen om deze laatste 2 dagen op het reisverslag te krijgen. Zoals jullie zien is dat dus gelukt.

Voor morgen hebben we kaartjes voor een guided tour in de Federal Reserve Bank, inclusief kijkje in de goudkluis. We gaan dus richting Wallstreet...

Je kunt alleen reageren op dit bericht als je bent ingelogd.
5 oktober infodag Texas Style
met rodeostier en extra presentaties over Texas
Meld je gratis aan
20 oktober: Roadshow in Breda
Zuidwest-Amerika, West-Canada en camper!
Meld je gratis aan