Dag 16 Whistler - Powell River

Door Jos, Jolanda en Ricardo - 15-08-2012 07:54

Vandaag 14 augustus, om 8:30 uur vertrokken  uit het Whistler, na een heerlijk nachtje slapen in het king size bed. Eindbestemming vandaag is Powell River, gezien we 2 overtochten met een ferry moeten hebben we een strak tijdschema in verband met vertrek tijden van de boten. Onderweg nog gestopt bij onder andere de Shannonfalls. Een mooie rit over de Sea to Sky HWY ( 99 ) richting Vancouver met geweldige uitzichtpunten.Wederom mooi weer en zo'n 26 graden. Bij Hors Shoe Bay om 12:00 uur de 1e ferry overtocht, net gehaald, we waren er om 11:50 uur en konden direct de auto op de boot zetten. Leuk zo'n tochtje; even lekker relaxen met een bak koffie op het dek in het zonnetje. Na 50 minuten varen van boot af in Landdale en weg vervolgd over de 101 HWY langs de kust, men noemt dit hier de Sunshine Coast, klopt... we hadden volop zon. Volgende Ferry vanaf Earls Cove naar Saltery Bay moesten we om 15:10 uur halen, is gelukt we waren er 15:00 uur en dit ondanks stops voor onder andere broodjes halen. Kortom strak gepland en ons draaiboek bewijst nu zijn nut, we zijn dus niet voor niets een jaartje bezig geweest met plannen van deze trip. Na deze laatste ferry nog een 30 km naar Powell River met prachtige uitzichten op de Strait van Georgia (zee).Vanavond nog even lekker aan het strand gezeten bij de zonsondergang om de zee af te turen naar walvissen, deze komen hier regelmatig langs, maar helaas vanavond niet. Morgenochtend moeten wij vanaf hier (Powell River) wederom met een Ferry en nu naar Vancouver eiland, en dan nog een pontje naar een klein eilandje waar ons hotel is. Voor nu is het genoeg, even een biertje en dan weer het mandje in (helaas geen king size bed).