De laatste reisdag

Door Sandra en Martin - 11-07-2012 11:01

Maandag 9 juli 2012

Vandaag is de dag dat we MOETEN reizen. Persoonlijk vind ik dat niet het leukste van vakantie, vliegen is nu eenmaal geen hobby van mij. Eerst moeten we de rammelbak terugbrengen naar de verhuurder. De reistijd van ons laatste RV-park naar de verhuurder hebben we een beetje onderschat, we zijn nog bijna 2 uur onderweg. Nadat we langs de enorme strandhuizen van Malibu rijden, rijden we dwars door LA, langs Santa Monica en Venice Beach en, hoe grappig, langs het hotel waar we de eerste 2 nachten van ons verblijf in de VS sliepen.

Martin heeft een correcte berekening gemaakt met betrekking tot de brandstof. Na nog voor een paar dollar getankt te hebben leveren we de RV weer af met exact dezelfde hoeveelheid brandstof als toen we het barrel kregen. Je zou zeggen: op de druppel nauwkeurig.

Het innemen van de auto stelt helemaal niks voor, men loopt er een rondje omheen en als men geen grote afwijkingen ziet is het al gauw goed. Men checkt niet eens of de afvaltanks leeg zijn, belachelijk! Hebben we daar zo onze best voor gedaan.

Men zou een taxi voor ons regelen, alleen dat duurt ons te lang. Martin onderhandelt even met een taxichauffeur en we kunnen voor $ 45,00 mee naar LAX. Dat onderhandelen hebben we te weinig gedaan hier. De volgende keer gaan we wat meer buiten het seizoen op pad en dan wordt het afdingen geblazen, want dat is best mogelijk. Overigens, de aardige buren die ons gisteren hebben gefêteerd op het diner gaven vanmorgen aan dat we de volgende keer bij hen kunnen logeren. Dat biedt perspectief. Dit gebied kan men uitstekend in maart, april doen of september, oktober of nog later. Daar gaan we nog eens over nadenken.

Op LAX zijn we natuurlijk veel te vroeg, onze vlucht gaat immers pas om 18.00 uur. We eten eerst maar eens bij McDonalds, daar waren we deze vakantie nog niet geweest. Om 14.00 uur kunnen we onze koffers afgeven voor Amsterdam en dan begint het lange wachten. Helaas is er geen balkon o.i.d. dus we zitten maar binnen op het luchtgekoelde vliegveld. Van lieverlee begint Martin dit verhaaltje maar te tikken op de mini-laptop die we ooit van Gert en Josmien overnamen.

Het wachten is eigenlijk zo voorbij. Om 16.00 uur gaan we door de douane. Wederom werd Martin gefouilleerd vanwege het piepen van het poortje. Nu ook een bodyscan, het is allemaal wat.

De reis verloopt zeer voorspoedig en voor de aansluiting in Madrid moeten we ons bijna haasten. Een paar minuten voor 18.00 uur landen we in Amsterdam. Ewout staat ons op te wachten en we eten gezamenlijk gezellig op Schiphol een salade, het smaakt echt heerlijk. Uiteindelijk zijn we om 22.00 uur thuis en liggen we wakker tussen 3.00 uur en 5.00 uur. De jetlag, het zal nog wel even wennen worden in Nederland. Gelukkig hebben we hele mooie herinneringen en dit weblog.