21, 22, 23 en 24 juli

Door Hilda Kist - 25-07-2012 07:26 21, 22, 23 en 24 juli. We zijn vanuit Moab naar Deadhorsepoint gereden. Dit was een hele hoge rotspartij met een enorme diepte. Het heet Deadhorsepoint, omdat de cowboys de paarden naar dit hoge punt dreven. Omdat de paarden water roken, sprongen ze een ravijn in en zo zijn er veel overleden. Hierna zijn we op pad gegaan naar Monument Valley. Dit ligt in het indianenreservaat van de Navajo indianen. Het was er erg zanderig en de mensen zagen er echt uit als vroegere indianen. We stonden op een camping waarvandaan we uitzicht hadden op de beroemde rotsen van Monument Valley, zoals The Elephant and The Three Sisters. Annita heeft hier nog op een indianentoeter geblazen, een van ongeveer 5 meter. Leuk gebarbecued, maar wel tussen de vele vliegen. 's Ochtends vroeg zijn we weer vertrokken in de richting van Page, Lake Powell. Daar zijn we mooi op tijd aangekomen en hebben we 's middags heerlijk aan het strand gelegen en gezwommen in het blauwe meer. 's Avonds zijn we naar Horseshoe point geweest en hebben we gewandeld naar de rots in de Colorado River met de vorm van een hoef. De volgende ochtend zijn we gereden naar Antilope Canyon. Dit was een hele smalle canyon wat leek op een grot. Het was ook in het indianenreservaat. Het zonlicht scheen hier erg mooi naar binnen en heeft weer mooie foto's  opgeleverd. Daarna gingen we op weg naar de Grand Canyon. Eerder ondernomen pogingen om een camping te reserveren, waren ons niet gelukt. Uiteindelijk aangekomen op camping Desert View in het park. Prachtig in het bos, zonder aangelegen plekken en geen water en elektriciteit. We hadden bij de ingang van het park al begrepen dat dit de enige camping was met misschien nog plaats. Niet dus. We hebben aan een gezin gevraagd of we bij hun mochten staan met onze campers en zij vonden het prima. Maar helaas waren de rangers het hier niet mee eens. Met pistolen en handboeien om kwamen ze ons zeggen dat we moesten vertrekken. Hij adviseerde ons om in het bos verderop in de canyon wild te gaan kamperen. We stonden midden in een bos waar ook wilde grote katten leven (poema-achtig). Dit vond vooral Annita op z'n zachtst gezegd niet echt prettig! Rond half 2 's nachts toen iedereen lekker lag te slapen, begon het ineens heel hard te regenen en snel ook te onweren. Het ging steeds harder en luider en sommigen begonnen zich een beetje zorgen te maken. De ene alleen over een modderpoel onder de campers, maar anderen over overstromingen en omvallende bomen door de bliksem. Uiteindelijk ging de storm weer een beetje liggen en viel iedereen weer in slaap. 's Ochtends regende het nog steeds en zulk weer hadden we nog niet echt meegemaakt. Iedereen friste zich even snel op en we gingen weer op weg naar de Grand Canyon, ditmaal met een shuttlebus. Er hing veel mist, maar af en toe trok deze ver naar beneden en waren toch prachtige stukken van de Canyon te zien! Rond 1 uur vertrokken we weer in de richting van Las Vegas, deels over de enige echte Route 66! In het plaatsje Kingman, nog steeds aan de Route 66, hebben we gegeten in een echt Amerikaans steakhouse. Daarna nog 2 uurtjes gereden naar Boulder City, vlak bij Las Vegas, voor onze laatste overnachting in de camper. Onderweg nog langs the Hooverdam geweest, de grootste stuwdam. Het verzorgt het water voor Los Angelos, Las Vegas en Phoenix! De ingang was nog een gedoe want de security moest onze campers controleren. Wij gaan nu slapen voor de laatste nacht in de camper, good night!