za. 11 aug. 2012- San Francisco

Door Peter, Ellen & kids - 12-08-2012 07:11

Om 07:30 is Jinte als eerste wakker en al snel volgt de rest. Aankleden dan maar. Als we aangekleed zijn mogen de kinderen nog even op het springkussen springen. En daarna rijdt er een treintje over de camping waar ze in mogen; de funtrain. Natuurlijk niet nadat zorgvuldig alle rules zijn uitgelegd.

Het is overigens best fris zo ’s ochtends en vannacht was het ook superkoud, zelfs met twee dekens en een trui. Vannacht mijn geitenwollensokken maar uit de kast vandaan toveren. Pas aan het eind van de ochtend gaan we op pad want we hoeven maar een klein stukje te rijden. Al snel komen we bij een biologische aardbeienfarm dus daar gaan we een kijkje nemen. Er is een schuur omgetoverd tot en soort winkel annex huiskamer waar je aardbeien kunt kopen maar ook spelletjes kunt spelen en koffie kunt drinken. Met strawberry shortcake welteverstaan. De kassa is overigens zelfbediening.Je kunt je geld neerleggen en ook wisselgeld pakken uit de kassalade. Briefjes vanaf 20 moeten in een potje gestopt worden wat niet meer open kan. Maar toch leuk, zoveel vertrouwen. Ik vraag me nog even af of ik mezelf een dollartje korting zal geven wegens grote afname (18 dollar), maar nee, dat doe ik toch maar niet. Gelukkig maar want als Milan later zegt dat je ook makkelijk veel minder kan betalen dan de echte prijs kan ik vol overtuiging zeggen dat ik dat niet eens zou willen omdat dat niet eerlijk is. Toevallig.

We hadden gedacht ergens tussen Santa Cruz en San Francisco neer te strijken, maar we kunnen daar geen camping vinden. Dus we rijden een stukje door en dan zijn we al in Pacifica, waar we de laatste 2 nachten gereserveerd hebben om van hieruit San Francisco te bezoeken. Voor vannacht hadden ze via de website geen plaats meer. Toch maar even vragen. Bij het hek hangt een briefje met “sorry, geen plekken meer”  dus dat beloofd niet veel goeds. Dan maar even vragen of ze weten waar we terecht kunnen hier in de buurt. Maar dat blijkt niet nodig want er is toch plek. Weliswaar zonder stroom, maar dat maakt niet uit. We hebben in ieder geval uitzicht op zee dus dat is best leuk (ook al zie je er weinig van vanwege de mist).

Dus we staan in eens een nachtje eerder dan verwacht op de laatste camping. Het gaat nu hard en dat vinden we eigenlijk helemaal niet leuk. In de auto vandaag hebben we een lijstje “dit gaan we missen” en een lijstje “dit gaan we zeker niet missen” gemaakt, wat we op de laatste dag in het reisverslag kunnen zetten. De komende dagen kunnen we het dan nog aanvullen.

We gaan eerst zwemmen en eigenlijk heb ik daar weinig zin in omdat ik het al zo koud heb, maar er is een hottub en dat maakt het wel lekker. Na een tijdje in de hottub wordt het wel erg heet en dan is het zelfs lekker om in het gewone bad te springen om even af te koelen. Zo nemen we nog een paar wisselbaden en daarna gaan we uit eten bij een pizzeria. We houden er even geen rekening mee dat de Amerikaanse pizza’s veel groter zijn dan de Nederlandse. Dus Peet en ik hebben allebei een eigen pizza besteld en dat is veel. Heel veel. Als we klaar zijn leggen we alle stukken die over zijn bij elkaar en dat is nog een complete pizza. Die nemen we mee om op te warmen in de magnetron. Dan maar even de generator gebruiken. Dan hebben we toch even stroom ook al moet je daar extra voor betalen. Voor pizza is dat natuurlijk wel geoorloofd.