De weg naar Yellowstone

Door Dick&Mieke - 22-09-2012 05:12

Na vier dagen eindelijk weer internet!!

Dinsdag 18 sept.

's-morgens vroeg om kwart over vijf werden we opgehaald met de taxi om naar Newark Intl.airport te gaan. De vliegreis duurde uiteindelijk 3,5 uur. Nu hebben we een dus een tijdsverschil van 8 uur met Nederland. Nadat we geland waren hadden we nog ff snel een stuk pizza gegeten bij Domino's pizza. Buiten hadden we al snel een taxi gevonden die ons naar Moturis bracht. Na zeker een uur reden we weg bij Moturis en gingen nog even boodschappen doen bij Target supermarkt wat natuurlijk weer enige tijd in beslag nam.

Uiteindelijk reden we tot 7 uur 's-avonds naar een camping in de Rocky Mountains. We zijn vroeg gaan slapen om de volgende dag weer vroeg op weg te gaan naar Yellowstone.

Woensdag 19 sept.

Al vroeg waren we wakker, ontbijt en weer verder. Niet veel gebeurd die dag veel stukken saaie weg.Oh ja Saskia onderweg hadden we gegeten bij restaurant met de  gouden bogen ;-). Al op tijd om een uur of vijf zijn we gestopt bij een KOA camping in Rawlings de staat Wyoming. De bbq aangestoken en weer vroeg naar ons bedje want we hadden nog veel km's te gaan. Hier hadden ze wel WI-FI maar we konden geen verbinding krijgen met het internet.

Donderdag 20 sept.

Op tijd weer weg gegaan om een uur of 9. De rit werd steeds mooier, eerst reden we door Grant Teton daar gaan we op de terugweg nog kijken maar eerst naar Yellowstone. Eerst wilden we een camping zoeken met wifi maar dan zouden we nog veel te lang moeten rijden. We hebben toen maar gekozen voor een plek op het park zelf van Yellowstone. Deze plek heeft geen stroom e.d. maar we hebben zelf een generator bij deze mag je alleen maar gebruiken van 8 uur 's-morgens tot 8 uur 's-avonds. Alle spullen zoals eten moet je in de camper opbergen er mag 's-nacht niks buiten liggen want er zouden beren zijn. Het schijnt dat die vorige week nog gesignaleerd zijn. We lagen om een uur of tien slapen, michiel al eerder die was zo moe..

Vrijdag 21 sept.

Vanmorgen naar de beroemde geisers zoals Old Faithfull gereden op het park. We hebben een kilometer of negen gelopen om de geisers en bassins werkelijk prachtig om zoiets te zien. Om een uur of vier zijn we weggegaan uit het park op zoek naar een andere camping liefst met internetverbinding. Die hebben we uiteindelijk dan ook gevonden na vier uurtjes rijden. Morgen gaan we weer terug naar het park.

Hopelijk tot snel...

Groetjes van ons

Saskia 22-09-2012 08:23 {{button-10573}}

Mmmm restaurant de Gouden Bogen!!! Alleen zo jammer dat ze daar geen frietsaus hebben.
Pizza, hamburgers, bbq, dat zal wel goed gaan icm stoppen met roken :)
Zorg goed voor elkaar en geniet van de tijd met zijn drietjes. Die komt nooit meer terug, want ik kan hem niet meer zo lang missen!

marieke 22-09-2012 14:51 {{button-10586}}

heee mama en de rest ik heb jullie mail adres nie stuur da ffe na mijn mail xxxx love you

Sil 23-09-2012 10:45 {{button-10607}}

Hallo daar!
Zo te lezen zijn de eerste dagen van de vakantie al wel een succes. Iedere dag moe maar voldaan! New York is echt gaaf hé. Ik ben daar geweest toen de Twin Towers er nog stonden. Kan me nu wel voorstellen dat het een heel dubbel gevoel geeft als je daar bij Ground Zero staat. Kippevelmoment...

Bevalt de camper een beetje? Wel handig hé Mieke om twee chauffeurs bij de hand te hebben. Maak me maar wakker als we er zijn ;)
Alhoewel de reis op zich natuurlijk ook al een heel avontuur is. En de uitzichten zijn prachtig hè.

Met Luna gaat alles goed. Hij komt iedere avond gezellig bij mij op de bank zitten en wil dan de hele avond geaaid en gekrabt worden (zucht). Als je stopt dan duwt hij gewoon zijn koppie onder je hand en moet je weer doorgaan.
Ook als je even `vergeet` om het gevogelte uit de kooi te halen dan komt ie gewoon vanzelf. Jammer genoeg is het nu te koud om Luna buiten te zetten. Dit was op zich goed geweest voor zijn talenknobbel. Een beetje `kips` leren kan nooit geen kwaad =)

Veel plezier nog en ik kijk weer uit naar de volgende vakantieverhalen!
Groetjes, Sil

Mado en Astrid 23-09-2012 12:29 {{button-10612}}

We keken net de foto's van jullie reis.
Reactie van Mado: "Hey Dick dat beeld is da Ma Flodder"