12e reisverslag - Las Vegas (dag 1)

Door Bolding - 13-08-2012 06:08

Dwars door de hete dorre Nevada woestijn gereden richting Las Vegas. Aldaar aangekomen onze campground opgezocht; we kwamen bijna midden in het centrum van Las Vegas terecht, de KOA Campground. Het was warm, heel warm. Onze camperaircoos konden het nauwelijks aan. Eerst hebben we maar een - frisse- duik in het campingzwembad genomen. We staan op een hele grote camping, het is eigenlijk een groot plein met wel 500 camperplaatsen, maar met uitzicht op prachtige hoge gebouwen, wij staan vlak achter het hotelcomplex van Circus Circus.
In de loop van de middag vanuit de camping zo The Strip opgelopen. Bizar dat de camping zich middenin LV bevindt. Het RV terrein met asfalt met grind en dat middenin Las Vegas, het grootste gokparadijs van Amerika. Het centrum van de stad strekt zich uit over 1 lange straat, The Strip (plm. 7 km lang), Aan deze Strip zijn grote hotels gelegen, allemaal met een verschillend thema. We bezochten eerst het Circus Circus hotel. In het hotel tal van gokgelegenheden maar ook een echt circus met alles er op en er aan..
De Venetian was de volgende bestemming. We kwamen letterlijk ogen tekort: in dit hotel bevinden zich grachten waar gondels doorheen varen. Alles in Venetiaanse stijl! Te gek voor woorden. Daarna in de loop van de avond: Las Vegas bij night: natuurlijk heb je deze beelden meerdere malen op t.v. gezien, maar om het zelf te ervaren is toch wel wat anders en uniek. Alles knippert, een zee van reclame uitingen. Het was enorm druk, oren en ogen kom je tekort. Gelukkig bracht de bus - de Deuce - ons steeds verder the Strip op. Vanuit de bus hadden we een prachtig gezicht op alles, we zaten op het bovendek!.
Om 23.00 uur onze warme camper opgezocht. Het was buiten nog 33 graden, overdag was het 43,8 geweest, dus afzien. Het bier smaakte heerlijk !! Morgen dag 2 in Las Vegas.