Hearst Castle

Door Servaas Cornelis - 15-08-2012 07:09

De reis zit er bijna op!

Zoals we gisteren al schreven, zijn we vandaag eerst bij Hearst Castle geweest. William Randolph Hearst (en zijn familie) was zo verliefd op deze plek bij San Simeon, dat hij besloot er een permanent "buitenverblijf" te maken. Hij heeft zich daarbij laten inspireren door een reis die hij door Europa heeft gemaakt. Het resultaat is dan ook een mengeling van Spaanse, Italiaanse, Franse en Duitse invloeden. Eigenlijk allemaal een beetje over de top, maar de Amerikanen zijn er gek op. Feitelijk heeft hij er niet erg lang gebruik van gemaakt en toen bleek dat het "kasteel" onverkoopbaar was, heeft de familie (na het overlijden van W.R. Hearst) besloten het aan de staat Californië te schenken. Sinds eind jaren 50 is het een toeristische trekpleister.

Na het bezoek zijn we Highway 1 verder gevolgd. Deze weg loopt langs de kust. Doordat er erg veel zeemist was, was er weinig te zien en te genieten. Bijna de hele weg hebben we door de mist en laaghangende bewolking gereden. En het kost erg veel tijd. Over een afstand van bijna 70 mijl hebben we meer dan 2 uur gedaan.
Hoewel we bijna gingen twijfelen aan "Truus" (onze Tomtom) , heeft ze ons uiteindelijk toch naar een camping gebracht waar we vanavond zullen overnachten. Na de hitte van de afgelopen weken, is het hier eigenlijk best een beetje fris.

Morgen nog een klein stukje naar San Jose en dan moeten we de koffers weer inpakken en de camper schoonmaken.

Roelof en Helga 15-08-2012 09:04 {{button-9312}}

Doe de groeten aan "Los Gatos" wanneer je er langs rijdt....mijn thuis voor een jaar :D.
Nog heel veel plezier deze laatste dagen en een goede terugreis.

Marie louise 15-08-2012 12:20 {{button-9318}}

Hi, gisteren kreeg ik m'n antwoord als undiliverable retour, dus nu maar weer even proberen. Het is leuk met jullie mee te reizen. LA ben ik nooit geweest, leek me wat onmogelijk voor een autofoob. Vond de foto van die ongelooflijke camper ook wel schitterend! Geniet nog even van de laatste dagen en hopelijk zijn jullie niet al te afgemat van de hitte.

Jan en Janny 15-08-2012 19:54 {{button-9332}}

Het eind is in zicht aan alles komt een einde, maar ieder einde is een nieuw begin jullie hebben veel gezien en ook vast gelegd.
Als jullie zaterdag thuis komen is het volgens de weer profeet hier ook dertig graden.
Wij wensen jullie een goede reis en behouden thuis komst.