24e dag van Lake Tahoe naar San Francisco

24 augustus

Van Lake Tahoe naar San Francisco

Lake Tahoe

Vanmorgen eerst nog een mooie wandeling gemaakt in de Desolation Wilderness. Een ontzettende groot gebied, waar je prachtige wandelingen kunt maken.

Na anderhalfuur klimmen en nog het geplande meer niet bereikt te hebben zijn we weer terug gegaan. We moesten ook tenslotte nog naar San Francisco.

Eind van de middag daar aangekomen, ons hotel ligt naast de groene poort die de ingang van Chinatown is.

Na even uitgerust te hebben zijn we ’s avonds in Chinatown op zoek gegaan naar een restaurant. Na vele overgeslagen te hebben omdat we het eigenlijk niet goed aan durfden, werden we uiteindelijk door een lieftallig chinees meisje overgehaald om hun restaurant te bezoeken. Het bleek een behoorlijk drukke tent te zijn, wat ons een goed gevoel gaf. Na de menukaart bekeken te hebben, zagen we op een tafel naast ons een soort chinese fondue. Dit stond echter niet op de kaart. Maar bij navraag werd het ons alsnog aangeboden en uitgebreid uitgelegd hoe we het moesten doen.

Chinatown

We hebben heerlijk gegeten.

De temperatuur is hier wel een stuk gedaald.

Morgen gaan we de stad verder verkennen, misschien wel fietsen over de Golden Gate bridge.