Dag 11 en 12: Arches en Canyonland Moab Utah

Door Ilona en kevin - 06-08-2012 06:56 Daar zijn we weer! Alive and kickin'! Twee geweldige dagen hebben we doorgebracht in de meest ongerepte natuur dat we alleen kenden van diverse Hollywood Films (John Wayne bijvoorbeeld). Gisteren zijn we na aankomst in Moab doorgereden naar het Visitor Center. Daar werden we geholpen door een Nederlander die nu ongeveer 35 jaar in Amerika woont. Erg vriendelijke kerel, achteraf bekeken heeft hij ons echt een mooi programma geadviseerd. Gisteren eerst de gehele middag doorgebracht in Canyonlands. Een erg ruig gebied met oneindig hoge rotspartijen en prairies. Hier hebben we diverse trails gehiked en view area bekeken. 's Avonds hebben we het wat romantischer gemaakt en hebben we de zonsondergang bekeken vanuit een ander natuurpark 'Horse Shoe Bend'. Dit was op het hoogste punt van een rots van zo'n 3000 meter hoog met uitzicht over de Colorado River (in de vorm van een hoef van een paard). Echt geweldig! Foto's houden jullie tegoed! Vandaag hebben we Arches National Park bezocht, een park dat wederom onvoorstelbaar groot is en de meest uiteenlopende rotspartijen heeft. Dit MOET je echt met je eigen ogen zien om te kunnen ervaren. We zijn in de hitte van 40+ graden wederom gaan hiken. Zeer moeilijke en fysiek zware trails waarbij je soms op het randje van de afgrond balanceerde op ongeveer 2500 meter boven de grond. Vanmiddag hebben we een siësta slaapje gehouden in de hotelkamer. Lekker gedut dankzij de airco. Het was te warm om erop uit te gaan. 's Avonds was het wat koeler en stond er een briesje dat zeer welkom was. Wederom naar Arches om te genieten van alles dat dit park te bieden heeft. Om de dag af te sluiten zijn we lekker gaan eten bij Pizza Hut, heerlijk gegeten! Morgenvroeg vertrekken we naar Arizona, Monument Valley. Hier blijven we één dagje en is er geen wifi. Het reisverslag zal zsm vervolgd worden! Voor nu, have a good night!!!