Palm Springs naar Phoenix

Door G. Poel - 02-09-2012 16:36

We werden op 30 augustus heerlijk koel wakker in onze aaprtementen in Palm Springs, terwijl ook nog een ventilator boven ons bed geluidsloos enkele rondjes per minuut draaide voor een vleugje wind.. Ilona wilde het bed mee naar huis nemen, het lag zooooo lekker.  Eerst naar de fitness waarbij we alle toestellen even uitprobeerden en daarna een koele duik in het zwembad. De koffers pakken en langzamerhand al wat overbodige spullen wegdoen; de bagage moet immers in 6 koffers en 6 handtassen het vliegtuig in kunnen. Gelukkig hadden we een late uitcheck tijd zodat we nog rustig konden ontbijten met Crossants en George zelfs met een hamburger van de barbeque die van gisteren was overgebleven. De parkbeheerder vond de barbeque lekker ruiken en wilde eigelijk wel mee-eten. Daarna op weg via Yoshua Tree park naar Phoenix. De 1,5 uur die we volgens onze Tomtom nog over hadden om de auto 's avonds op tijd in te leveren werd snel opgemaakt aan stops en middageten. We hadden nog wel iets meer tijd willen doorbrengen in Yoshua Tree, maar vanwege de tijd moesten we sommige stops als Amerikaan doen: raamje open, foto, raampje dicht en weer verder. Ook blijk je met 90km/uur landschappen te kunnen fotograferen ...

Na snelle stops in o.a. goldnugget ( na de afslag van de I10 volgt direct een zandpas) voor rijderswissels rond half zes bij het hotel aangekomen dat bij een temperatuur van 104F de airco volop aan had staan. Daarna de auto weggebracht naar de Car Rental waar we precies op de eindtijd aankwamen. Twee shuttle's later ( via vliegveld naar hotel) waren we met 2 grote pizza's weer bij het hotel en sloten de dag af met nog een slokje champagne op het goede verloop.
De wekker voor de volgende dag op 5 uur en hopen dat we er niet doorheen slapen.