Laatste reisverslagen

Door G. Pross - 07-11-2012 19:50 Op dinsdag 30 okt. Waren we in Monument Valley. Dit park is eigendom van de Navajo indianen. Er liep geen verharde weg door het park, daarom besloten wij met een indiaan en een jeep het park te verkennen. Hij heeft ons inderdaad de mooiste plekjes laten zien. En toen verder naar de Grand Canyon. Onder een stralende zon hebben we genoten van de mooiste kleuren in de Canyon. 's Avonds zijn we op aanraden van een caissière in de supermarkt naar het plaatselijke kerkhof gegaan, waar een activiteit zou plaatsvinden die de moeite van het bezoeken waard was. Wij dachten aan een Allerzielen viering, maar het bleek een rondleiding door Captain John Hanks, een bekend figuur uit de jaren rond 1900, langs een aantal graven vanbekende pioniers, waarvan hij op een ludieke manier allerlei wetenswaardigheden vertelde. We hebben ervan genoten. De volgende dag waren we van plan met een helikopter over de Grand Canyon te vliegen, maar het was lichtbewolkt, dus besloten we met de shuttle bus langs de uitzichtpunten van de Canyon te rijden. De tocht ging langzaam verder richting Los Angeles. Via Joshua Tree park, waar we overnachtten op een parkeerplaats in 29 Palms, een middelgrote stad. Vanuit Anaheim, eenvoorstad van L.A. Maakten we een excursie per bus naar L.A. We bezochten het strand van Santa Monica, waar Baywatch is opgenomen, we reden door de wijken Bel Air en Beverley Hills, langs de huizen van Julia Roberts, Leonardo di Caprio, Beyoncé, de Beckhams en vele anderen. Ook wandelden we over de Walk of Fame. Kortom een geweldige ervaring. En gisteren reden we langs de kustweg van L.A. Weer richting San Francisco. Onderweg zagen we een strand vol zeeolifanten, kostelijk om de luierende kolossen te zien. Verder overal geweldige rotsformaties waar de Stille Oceaan tegenaan beukt. Vandaag (7 nov.) genieten we van een rustdag op een campground op enkele meters lopen van de Stille Oceaan. Morgen leggen we de laatste 200 km. Af naar San Francisco, waar wede camper weer inleveren. Op vrijdag vliegen we terug en zaterdag hopen we in de loop van de ochtend weer thuis te zijn.